رییس مجمع سازمان های مردم نهاد استان فارس سه شنبه به ایرنا گفت : در این شرایط بحرانی این سازمان ها به صورت خودجوش و با بهره گیری از بضاعت مالی و معنوی که دارند با کمک خیرین وارد میدان نبرد با این ویروس شدند و خدماتی نیز ارایه کردند.

رضا ترابی ادامه داد: پس از آغاز جدی شدن بحث ویروس کرونا در استان فارس، به همه سمن‌ها فراخوان داده شد و بیشتر تلاش این سازمان ها علاوه بر خدماتی که در سطح شهر انجام داده اند، اطلاع رسانی در فضای مجازی و حقیقی  بوده تا سطح آگاهی مردم نسبت به این نوع بیماری و راه های پیشگیری از آن ارتقا یابد.

وی افزود: تلاش تشکل های جوانان در قالب تولید محتوا مانند ساخت فیلم، انیمیشن های یک دقیقه‌ای و نقاشی کودکانه  پیرامون توصیه‌های پزشکی و خودمراقبتی از سوی متخصصان و انتشار آن در فضای مجازی،شاخص کردن هشتگ های مختلف، تهیه بروشور و توزیع آن در اماکن عمومی از دیگر  فعالیت هایی است  که تاکنون انجام شده و این روند ز تا ریشه کن شدن این ویروس ادامه دارد.

ترابی با اشاره به اینکه  فعالیت‌های موثر و گسترده سمن های جوانان در حوزه اطلاع رسانی باعث شده که فضای آرامش و اعتماد در جامعه ایجاد شود، اظهارداشت: با این رویکرد مردم  از آن حالت خوف و هراسی که در ابتدای شیوع ویروس کرونا وجود داشت ، تا حدود زیادی خارج شده اند.

رییس مجمع سمن های فارس بیان داشت: شماری از تشکل های مردم نهاد جوانان تاکنون به صورت خودجوش نسبت به توزیع ملزومات بهداشتی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مانند دستکش، ماسک یا مواد ضدعفونی کننده و ضد عفونی کردن عابر بانک ها در مناطق مختلف، از جمله مناطق آسیب پذیر و محروم اقدام کرده اند.

وی گفت : همچنین  برخی از تشکل های دیگر آمادگی خود را برای تولید مواد ضدعفونی کننده یا ماسک اعلام کرده‌اند که در این زمینه باید ستاد مبارزه با کرونا در فارس نسبت به تامین مواد اولیه و صدور مجوزها مساعدت کند تا بتوان این اقلام را  با قیمت مناسب و حتی رایگان در اختیار مردم قرار داد.

 ترابی گفت: سازمان های مردم نهاد (سمن)، نظام پنهان ارتقای سلامت جامعه هستند از این رو آنها مستقل از دولت و در عین غیرانتفاعی بودن، در خدمت مردم هستند و به همین دلیل، صدای مردم نامیده می شوند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.