به گزارش خبرنگار مهر، عنایت الله رحیمی پنجشنبه در آئین آغازین هفته درختکاری بیان کرد: از جمله ویژگی‌های جامعه سالم و وجود منابع طبیعی گسترده در جوامع بوده است و محیط زیست می‌تواند بستر حیات بشری را بهبود ببخشد و باعث شادابی در جامعه گردد.

عالی‌ترین مقام دولت در فارس خاطرنشان کرد: استان فارس به واسطه دارا بودن منابع طبیعی خدادادی دارای شرایط طبیعی ویژه ای در کشور است و جایگاه نخست را در کشور داشته از این رو توجه به مسائل محیط زیست در استان فارس بیش از هر استان دیگری مورد توجه بوده است.

وی در خصوص راهکار بهبود وضعیت منابع طبیعی فارس نیز متذکر شد: یکی از روش‌های بهبود فضای کلیه منابع طبیعی در استان فارس حفظ شرایط موجود در شرایط اکنون بوده است پس در ابتدا بایستی شرایط موجود حفظ شود و پس از آن نسبت به توسعه منابع طبیعی اقدام گردد.

او ادامه داد: در راستای حفظ شرایط موجود منابع طبیعی استان فارس اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری در استان فارس موجب شده تا رطوبت به منابع طبیعی استان تزریق گشته و شرایط محیط زیستی بهتر گردد.

استاندار فارس همچنین خبر از اختصاص اعتبارات به طرح‌های آبخیز داری و آبخوان داری در فارس داد.

استاندار فارس در خصوص تأثیرات فرهنگ‌سازی در حفظ منابع طبیعی نیز گفت: فرهنگ سازی نقش ویژه‌ای در گسترش و توسعه فعالیت‌های اجتماعی دارد و یکی از فرهنگ‌هایی که می‌تواند نقش ویژه‌ای در این بخش ایفا کند فرهنگ درختکاری است.

رحیمی اضافه کرد: فرهنگ درختکاری در میان مسئولین که به صورت نمادین انجام می‌شود نیز بر أساس موضوع فرهنگ سازی است و امید است که همه افراد جامعه نسبت به این فرهنگ‌سازی اقدام کنند.

او در خصوص اهمیت موضوع درخت کاری نیز اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که باید در جامعه نسبت به تبیین آن اقدام شود موضوع درختکاری در راستای حفظ محیط زیست بود زیرا محیط زیست بستر حیات جامعه بشری را فراهم می‌کند.

استاندار فارس در پایان یادآور شد: مخاطرات محیط زیستی در جهان بیش از پیش مورد توجه انجمن‌های دوستدار محیط زیست قرار گرفته است و جنگل کاری نیز یکی از عواملی است که می‌تواند کاهنده مخاطرات اجتماعی و بشری باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.