علی اصغر خالقی، سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی شهرستان فسا اظهار داشت: متاسفانه هنوز افرادی هستند که توصیه‌ها و هشدارها را جدی نگرفته‌اند و با بی تفاوتی در سطح شهر، حضورهای غیر ضروری دارند.
وی ادامه داد: تقاضای ما از اصحاب رسانه این است که در اطلاع رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم مبنی بر جدی بودن شیوع این بیماری به ما کمک کنند.

خالقی در مورد وضعیت این بیماری در شهرستان فسا گفت: تا کنون فقط یک مورد مثبت کرونا در فسا مشاهده شده که حال عمومی این بیمار خوب است و تعدادی از بیماران مشکوک را که دارای نشانه‌های بالینی قوی ابتلا به این بیماری بودند نیز بستری کردیم که باید جواب قطعی آزمایش‌های آنها از تهران به ما اعلام شود لیکن برای رعایت جوانب کار، ما فرض را بر مثبت بودن نتایج این آزمایش‌ها گذاشته‌ایم و به همین سبب درمان آنان را شروع کردیم.
به گفته وی، هم اینک گندزدایی و ضدعفونی روزانه اداره‌ها، اماکن و محیط‌های عمومی شهرستان فسا با کمک نیروهای داوطلب و جهادی در حال انجام است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا اضافه کرد: اداره‌ها و بانک‌های این شهرستان باید ابتکار عمل و خلاقیت به خرج دهند تا حضور مردم در این اماکن کاهش یابد و خدمات به صورت غیرحضوری انجام شود که برای این کار با کمک فرمانداری ویژه شهرستان راهکارهایی اندیشیده شده و قرار است خدمات غیر ضروری حذف شود.
او بیان داشت: اداره‌های خدمات رسان مانند آب، برق، گاز و تلفن و حتی بانک‌ها در صورت امکان می‌توانند با درک شرایط اقتصادی و معیشتی مردم، به صورت خودجوش از قطع کردن انشعابات و یا مسدودکردن حساب افرادی که اقساط بانکی بابت دریافت تسهیلات دارند، خودداری کنند و با ارسال نکردن پیامک‌های هشدار دهنده به آرامش روانی جامعه کمک قابل توجهی کرده و از مراجعه‌های غیرضروری مردم به اداره‌ها و بانک‌ها جلوگیری کنند و در قرنطینه خانگی یاریگر ما باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: قرارگاه مقابله با شیوع ویروس کرونا با همکاری همه نهادهای نظامی، امدادی و خدمات رسان شهرستان برای تعیین تکلیف وظایف کمیته‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط تشکیل شده است.
شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است. 

ویروس کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد. مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که کووید - ۱۹ نام دارد و ویروسی ناشناخته است، نخستین بار در شهر ووهان کشور چین شناسایی شد و هم اینک به بیش از ۶۰ کشور سرایت کرده، به همین سبب سازمان بهداشت جهانی در این مورد وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است. تنها راه مقابله با این ویروس، رعایت بهداشت فردی، حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.