به گزارش ایرنا، در این ماراتن 250 نفردر قالب 50 تیم پنج نفره در محل دانشکده پیراپزشکی البرز به رقابت پرداختند.
این ماراتن که با هدف ایده پروری ، خلاقیت و خلق اثر کاربردی در صنعت دیجیتال ، بازی های رایانه ای ، برنامه های کاربردی و وب سایت با حضور دانشجویان تمامی رشته های علوم پزشکی برگزار شد، به سه تیم برگزیده دارای ایده ی برتر و کاربردی که قابلیت عملی شدن و کارآفرینی را داشته باشد هدایایی اهدا خواهد شد.
دکتر حمید درفشی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به عصر ارتباطات و دنیای دیجتال اظهار داشت: تولید محتوای دیجتال به عنوان امری که امروزه بسیار مورد توجه جامعه قرار گرفته است در همه ی حوزه ها به ویژه بخش سلامت امری ضروری است که باید به آن بیشتر پرداخته شود.
رئیس دانشگاه با اشاره به اینکه امروزه دیگر در جهان منابعی همچون نفت و گاز و .. تنها ثروت یک کشور تلقی نمی شود تصریح کرد: ثروت دنیای امروز مغز افراد است که با به کار گیری ایده ها ، طرح های نوآورانه به سمت کارآفرینی و تولید ثروت حرکت می کنند.
وی با تاکید به اینکه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی به عنوان افراد نخبه نباید از دنیای دیجیتال و بهره گیری از برنامه های کاربردی در حوزه ی سلامت که می تواند دنیا را تغییر دهد عقب بیوفتند اظهار داشت : با برگزاری این چنین مارتن هایی ایده پردازی و کارآفرینی در بین جوانان ترویج می یابد و یاد می گیرند از هر شکست درس بیاموزند و هرگز از شکست ناامید نشوند.
دکتر درفشی با اشاره به اینکه در مارتن های این چنینی ایده هایی بدست خواهد امد که با پرورش آن می تواند به یک دانش کاربردی جهت ارائه خدمت به مردم تبدیل شود و در سطح کشور و یا حتی دنیا عرضه شود.
رئیس دانشگاه با اشاره به اینکه در حوزه ی سلامت و پزشکی ایده های بسیار خوبی در تولید محتوای دیجیتال وجود دارد گفت: در این مارتن ایده های خلاق و عملی در کارگروه های تخصصی تایید شده و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری در جهت تولید محصول و ارتباط با صنعت قرارخواهند گرفت.
7410/ 6155خبرنگار: مژگان السادات** انتشاردهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.