به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، علی عسکر نجفی درجلسه وب کنفرانس با رؤسای ادارات آموزش و پرورش و کارشناسان سلامت و بهداشت مدارس این ادارات هدف از برگزاری این جلسه رادر راستای آگاهی بخشی و پاسخ گویی به ابهامات و سؤالاتی که رؤسای ادارات و کارشناسان مناطق و شهرستانها داشتند عنوان کرد.

نجفی گفت: از این طریق موارد و توصیه‌های لازم در خصوص بحث ویروس کرونا، علائم و راه‌های ابتلاء و شیوع آن، همچنین راههای پیشگیری و اقدامات ضروری در مقابله با این ویروس بحث و تبادل نظر شده و مسئولین و کارشناسان محترم دانشگاه علوم پزشکی به سوالات تخصصی رؤسا و کارشناسان محترم ادارات آموزش و پرورش مناطق و شهرستان‌های استان پاسخ گویند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بابیان اینکه بخشی از مدارس تاکنون ضدعفونی شده، اعلام کرد: البته با تمهیداتی که پیش بینی شده مقرر گردید مواد شوینده و ضدعفونی کننده تأمین شده و همه مدارس ضد عفونی شوند.

نجفی با اشاره به برخی از اقداماتی که تاکنون برای مقابله با این بیماری انجام گرفته گفت: تا کنون چندین شیوه نامه و دستورالعمل توسط اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش فارس به ادارات و مدارس ارسال شده که همگی با محوریت اطلاع رسانی و ارائه آموزش‌های لازم پیرامون شناسایی، نحوه پیشگیری و مقابله با این بیماری همچنین راهکارهایی به منظور رعایت بهداشت فردی و اجتماعی توسط دانش آموزان و فرهنگیان در محیط‌های آموزشی و نحوه ضد عفونی کردن محیط و سطوح بوده است.

نجفی گفت: تاکید بر روی بحث آموزش و پیشگیری می‌باشد البته بحث کمبود وسایل و لوازم بهداشتی و ضد عفونی کننده نیز مطرح است که با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته درپی رفع این مشکلات و کمبودها و تأمین لوازم مورد نیاز در مدارس هستیم.

در این جلسه که با حضور تمام رؤسای ادارات آموزش و پرورش استان فارس و کارشناسان و مسئولین سلامت و تندرستی ادارات آموزش و پرورش مناطق و شهرستان‌های استان به صورت وب کنفرانس برگزار شد مسئولین اداره کل آموزش و پرورش به همراه کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن ارائه توصیه‌های لازم به سوالات تخصصی شرکت کنندگان پاسخ گفتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1368283
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.