محمد جواد خشنود معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  از تولید فرآورده های آنتی سپتیک برای ضد عفونی کردن بیمارستان ها و مراکز درمانی استان فارس خبر داد و افزود: این محلول ضد عفونی کننده با تلاش دانشجویان و پژوهشگران و استادان دانشکده دارو سازی به مرحله تولید رسید و نیاز همه بیمارستان ها و مراکز درمانی و بهداشتی فارس را تامین م یکند .

دکتر خشنود با بیان اینکه نخستین محموله این ماده ضد عفونی کننده به بیمارستان های فارس ارسال شده گفت: جهادگران دانشجو و استادان دانشکده دارو سازی شیراز اکنون در حال تولید انبوه این محلول برای ارسال آن به ارگان ها و سازمان هایی که در اولویت مصرف آن هستند از جمله شهرداری ها ، نیروی انتظامی ، دادگستری ، مطب های پزشکی ، زندان ها و مراکز عمده اجتماعات مردمی هستند .

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز یاد آور شد : از همه چیز لذت بخش تر حضور در کنار عزیزان خط تولید بخصوص کارگران و دانشجویان و استادان می باشد که حداقل ۱۴ ساعت در روز کار می کنند.امید است بزودی  بتوانیم فرمولاسیون ژل ضد عفونی کننده را نیز  نهایی کنیم و از هفته آینده خط تولید ژل در این دانشکده هم  راه اندازی کنیم.

این مقام مسوول  با اشاره به تولید ماده ضدعفونی کننده شست و شوی دست اظهار کرد: با راه اندازی این خط تولید، روزانه بیش از ۲ هزار لیتر ماده ضدعفونی کننده تولید می شود که گامی برای سلامت جامعه در مقابله با ویروس کرونا خواهد بود.

وی با اعلام اینکه شیوع ویروس کرونا در ایران و سایر کشورهای دنیا همه گیر و این نگرانی در بین افراد به وجود آمده است، گفت: در طی چند روز گذشته بر اساس تقاضای شدید مردم بعد از ورود بیماری کرونا، با کمبود این ماده ضدعفونی کننده در بازار مواجه بوده ایم و در این میان، برخی از افراد اقدام به سودجویی کرده اند، به همین منظور با تلاش شبانه روزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این ماده ضدعفونی به مرحله تولید می رسد.

 خشنود مهم ترین هدف از راه اندازی این خط تولید را تامین مایع ضدعفونی کننده دست اعلام کرد و افزود: با راه اندازی این خط علاوه بر خودکفایی دانشگاه و تامین نیازهای بیمارستان های دانشگاهی، نیاز تمامی بیمارستان های استان و تعداد زیادی از ادارات نیز برآورده می شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه ادامه داد: به طور کلی ضدعفونی کننده ها، به ضدعفونی کننده های سطوح زنده مثل دست و ضدعفونی کننده های سطوح بی جان مانند میز تقسیم می شوند که در مورد ضدعفونی کننده های سطوح بی جان، کمبود جدی وجود ندارد، اما در مورد محلول ها و ضدعفونی کننده های دست بعد از ورود ویروس کرونا، کمبود گزارش شده است.

این استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: با رعایت موارد ساده ای از جمله شستن مداوم و صحیح دست ها با آب و صابون از ابتلا به ویروس پیشگیری می شود، اما در مکان هایی که آب و صابون وجود ندارد، استفاده از ژل ها و ماده ضدعفونی می تواند جایگزین مناسبی برای پیشگیری باشد.

مجموع مبتلایان استان فارس به کرونا ۸ نفر  اعلام شده است ،  با توجه به تشخیص این موارد و آغاز دوره های درمانی مورد تایید وزارت بهداشت، امید برای بهبودی و ترخیص آنان افزایش یافته است.

 نتایج به دست آمده از افراد جدید در مراحل اولیه بوده و برای تایید نهایی به وزارت بهداشت ارسال می شود. ۹مرکز سرپایی نیز در شیراز برای ارائه خدمت به مراجعان مردمی پیش بینی شده است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.