حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده در بحث سلامت جامعه و به درخواست وزیر بهداشت مبنی بر عدم برگزاری مراسم اعتکاف، طی هماهنگی‌های انجام شده مراسم اعتکاف برگزار نخواهد شد.

وی عنوان کرد: مراسم اعتکاف در شهر شیراز قرار بود در پایان هفته جاری برگزار شود که انجام آن در شرایط موجود ممکن نیست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز پیش از این در شورای فرهنگ عمومی فارس با تاکید بر اینکه در موضوع مقابله با کرونا تابع نظر مدیریت واحد هستم، گفت: همگان باید از نقطه نظرهای مسوولان حوزه سلامت و بهداشت تبعیت کنند تا فضای جامعه ملتهب نشود.

آیت الله لطف الله دژکام ابراز داشت: اینکه من باید نماز جماعت را تعطیل کنم یا نکنم، مدیر این قسمت باید بگوید، در مورد نحوه مدیریت بیماری هم باید آنچه در این زمینه اعلام شد، همگان اطاعت کنیم.
منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: همانگونه که این مدیران همه در مسایل شرعی مقلد ما هستند، ما نیز در تشخیص مطیع آنها هستیم و نباید این موضوع را نادیده بگیریم، زیرا هرج و مرج مردم را گیج می‌کند، یک مدیریت باید در این زمینه وجود داشته باشد و اگر لازم باشد اطلاعیه می‌دهد و هر اطلاعیه داده شد اولین کسی که باید اطاعت کند بنده هستم.
آیت الله دژکام افزود: به همه استادان حوزه پزشکی احترام می‌گذارم اما هیچ کس نباید به خود اجازه دهد که به جای مدیر تصمیم بگیرد، مدیر باید مدیریت کند، نظری یا مشورتی می‌خواهند با یکدیگر داشته باشند این کار انجام شود اما در نهایت یک نفر باید تصمیم بگیرد و ضروری است تصمیم‌گیری متحد و متمرکز داشته باشیم.
وی همچنین به مساله برگزاری اعتکاف اشاره و بیان کرد: می‌گویند برای برگزاری اعتکاف چه باید کرد؟ به افراد گفتم، نظر مسوولان بهداشتی را کسب و هرچه گفتند، عمل کنید.

بیماری کرونا تا هشتم اسفندماه در ۲۰ استان کشور شایع شده است و تاکنون ۱۴۱ مورد مبتلا، ۲۲ فوتی و ۵۴ بهبودیافته براساس آمار رسمی با این بیماری دست به گریبان بوده‌اند.

تست کرونای سه نفر نیز در استان فارس نیز مثبت اعلام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.