سید عباس موسوی مدیرکل اوقاف  وامور خیریه فارس در جلسه ستاد بحران اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم انجام موارد و نکات احتیاطی برای پیشگیری و جلوگیری از گسترش این ویروس در استان فارس و شهر شیراز ، شیوه نامه بهداشتی پیشگیری از بیماری های واگیردار که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز تهیه شده است به تمام اماکن مذهبی ابلاغ شد.

روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس چهارشنبه هفتم اسفند ۹۸ در این زمینه به نقل از وی اعلام کرد:ممنوعیت طبخ و توزیع غذا و نذورات در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی، اطلاع رسانی در زمینه نکات بهداشتی و نصب علائم هشدار دهنده و احتیاط برای پیشگیری در سطح اماکن مذهبی نیز از جمله اقدامات دیگر برای کنترل ویروس کرونااست.

موسوی ادامه داد: به دلیل جایگاه خاص مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز و حضور گردشگران مختلف از جمله گردشگران خارجی بازدید از این مسجد نیز تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

وی اضافه کرد: به همه اماکن مذهبی ابلاغ شده که ضد عفونی کردن کف و سطوح اماکن مذهبی با مواد ضد عفونی کننده مانند محلول های وایتکس ، جمع آوری مهرهای نماز وکتب ادعیه، تهیه بروشور ، تراکت و توزیع بین مساجد ، بقاع و اماکن متبرکه ونصب بنر با پیام های پیشگیری از بیماری کرونا ،نصب علائم هشداردهنده، رعایت نکات بهداشتی و نحوه شست و شوی صحیح دست در نقاط مختلف اماکن به ویژه در محل سرویس های بهداشتی در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس،گفت: با توجه به وجود حجم گسترده مطالب و اطلاعات نادرست و غیر واقع در فضای مجازی، تاکید می‌شود از انتشار شایعات و مطالب نادرست در زمینه بیماری covid-۱۹ (کرونا ویروس) در گروه ها و کانال های اطلاع رسانی منتسب به بقاع متبرکه جداً خودداری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.