علی مبشری یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گشت‌های نظارت بر بازار بطور مداوم در طول سال فعالیت می‌کنند اما از روز گذشته ۱۵ گشت ویژه برای مقابله با احتکار،گرانفروشی و پنهان سازی کالاهای پزشکی و ضدعفونی‌کننده‌ها در فارس تشکیل و کار خود را آغاز کرده که دو گشت از این تعداد در سطح کلانشهر شیراز فعال است.

برخورد با سه متخلف در شیراز و خرامه ظرف ۲۴ ساعت گذشته

وی با بیان اینکه دو مورد تخلف از دو واحد صنفی روز گذشته در شیراز محرز شده،گفت: از یک واحد صنفی کالا پزشکی مقادیر زیادی محلول ضدعفونی‌کننده کشف شد که این واحد از فروش آن امتناع داشت که بعنوان پنهان کردن،  تمام محصولات ضبط و تحویل دانشگاه علوم پزشکی شیراز شد که سریعا از طریق داروخانه‌ها بین مردم توزیع شود.

وی ادامه داد: از این واحد صنفی متخلف ۴۶ کارتن محلول ضدعفونی کننده کشف شد.

وی اضافه کرد: عصر روز گذشته نیز از یک شرکت تجهیزات پزشکی در شیراز سه هزار و  ۷۰۰ جعبه ماسک کشف شد که این واحد صنفی نیز از فروش آن امتناع کرده بود که این کالاها نیز توقیف و به دانشگاه علوم پزشکی شیراز تحویل داده شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اظهار داشت: برای این دو واحد متخلف پرونده تشکیل و به شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات احتکار و پنهان کردن و امتناع برای رسیدگی ارسال شده است.

وی بیان کرد: این کالاهای کشف شده زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی و از طریق داروخانه‌های معتبر با نرخ مصوب بین مردم توزیع خواهد شد.

مبشری ضمن تاکید بر فعالیت ۱۳ گشت ویژه برای رصد و پایش بازار کالاهای پزشکی و بهداشتی در تمام شهرستان‌های استان فارس،گفت: روز گذشته یک متخلف که در حوزه فروش کالای پزشکی ماسک در شهرستان خرامه گرانفروشی کرده بود که گشت های ویژه با دستور دادستانی به این موضوع رسیدگیکردند که بعد از اخذ فاکتورهای این واحد صنفی محرز شد که یک شرکت پخش کننده در شیراز این کالا را در پی سودجویی از جو حاکم گران تحویل واحد صنفی مذکور کرده بود که برخورد با این شرکت هم اکنون در دستور کار ماموران گشت‌های ویژه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه گران خریدن مجوزی برای گرانفروشی واحدهای صنفی نیست،افزود: کالاهایی که قیمت مصوب و رسمی دارند باید با همین نرخ به مصرف کننده عرضه شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس واحد تعیین نرخ‌های رسمی کالاهای پزشکی مانند ماسک و محلول های ضدعفونی را دانشگاه علوم پزشکی دانست و اظهار داشت: به جز گشت‌های کنترل بازار در آستانه نوروز در شیراز دو گشت ویژه متشکل از نمایندگان اداره کل صنعت،معدن و تجارت،اتاق اصناف و دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شده که در شهرستان‌های استان فارس نیز ۱۳ گشت متشکل از نمایندگان همین ادارات کار رصد و پایش بازار را از دیروز بطور ویژه برای کالاهای پزشکی آغاز کرده‌اند.

مردم گرانفروشی و احتکار ماسک و محلول را گزارش دهند

وی بیان کرد: به شهروندان توصیه می شود که برخی برای خرید ماسک و تجهیزات پزشکی حرص نزنند،طبیعی است زمانی که تقاضا زیاد شود کالا در بازار کم شده و فرصت برای سودجویان فراهم می‌شود.

مبشری بیان کرد: به نظر می‌آید که روند توزیع ماسک و محلول ضدعفونی کننده از امروز یکشنبه با روند معمولی در بازار توزیع شود.

وی گفت: مردم و شهروندان می‌توانند گزارش های  خود را از گرانفروشی و احتکار، پنهان کردن و امتناع از فروش کالاهای پزشکی مانند ماسک و محلول‌های ضد عفونی کننده به سامانه‌های ۱۹۰ دانشگاه علوم پزشکی،سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ تعزیرات حکومتی و سامانه ۱۲۴ اتاق اصناف گزارش کنند تا سریعا به آن رسیدگی شود.

پس از اعلام رسمی مبنی بر شیوع کرونا در برخی شهرهای کشور و مرگ چند نفر ، هجوم مردم برای خرید ماسک، ژل ضدعفونی کننده دست، قلم تنفسی ویکس و دیگر مواد ضدعفونی کننده دست در شیراز افزایش یافت.

بیشتر داروخانه های این شهر به مراجعه کنندگان می گویند چنین اقلامی نداریم یا برای رهایی از پاسخ دادن کلامی، نوشته هایی بر درهای ورودی و دیوارهای داروخانه زده اند و نداشتن این اقلام را به دیدگان مردم رسانده اند.   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.