دکتر حبیب صفری نیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: یکی دو روز است که مطلع شدیم عرضه ماسک با مشکل روبه رو شده که با پیگیری صورت گرفته از اداره کل تجهیزات پزشکی و اتاق اصناف کالاهای پزشکی اهواز اعلام شد هیچ مساله بحرانی در زمینه ماسک وجود ندارد و کمبودی اعلام نشده است.

وی افزود:هیچ بحرانی اتفاق نیفتاده که به دنبال آن دچار کمبود ماسک شده باشیم.

صفری نیا ادامه داد: توزیع ماسک به صورت عمده در بیمارستان‌ها انجام می‌شود و اکنون کمبودی وجود ندارد اما اگر عرضه آن در داروخانه‌ها به عنوان متولی توزیع و عرضه دچار نوسان شده‌، مهمترین دلیل آن ورود افراد سودجو است که ما رصد می‌کنیم.

رییس اداره نظارت بر تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز بیان کرد: تاکنون از یک مبدا رسمی که شرکت‌های تولیدی یا اداره کل تجهیزات پزشکی کشور هستند چیزی به عنوان کمبود و یا بحران درعرضه ماسک اعلام نشده است.

وی گفت: بیمارستان ها نیز تاکنون هیچ موردی از کمبود ماسک را اعلام نکردند ولی ما خود را ملزم می دانیم مشکلات و کمبودهای احتمالی را برطرف و پیگیری کنیم.

صفری نیا افزود: اگر افراد سواستفاده گر یا اختلال‌گر در این زمینه وجود دارد باید این مساله از طریق مراجع مربوطه مورد پیگیری قرارگیرد.

رییس اداره نظارت بر تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهوازادامه داد: با توجه به شرایط جوی و فصل سرما و شیوع بیماری های فصلی مانند آنفلوآنزا تقاضا نسبت به ماسک‌های تنفسی افزایش یافته است که اداره کل تجهیزات پزشکی فروش، عرضه و قیمت آن را رصد می‌کند.

وی بیان کرد: روز یکشنبه نیز یک نشست با مسوولان شرکت‌های تولید کننده ماسک در زمینه نحوه توزیع عادلانه و سامان دادن ماسک های تنفسی برگزار شد.

صفری نیا گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی، تولیدات شرکت‌های تولید کننده ماسک نه تنها کاهش نیافته بلکه با توجه با شرایط جوی افزایش نیز یافته است.

رییس اداره نظارت بر تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز از مردم خواست تا اگر تخلفی در زمینه قیمت ماسک مشاهده کردند با تلفن ۱۹۰ تماس گرفته و یا به اداره تجهیزات پزشکی و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اطلاع دهند تا از طریق تعزیرات حکومتی پیگیری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.