در این یادداشت به قلم محمد عسلی صاحب‌امتیاز و مدیرمسوول این روزنامه آمده است:‌ "با وجود تبلیغات رسانه‌ای آمریکا و متحدانش در ابعاد گسترده در جهت تحریم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مردم انقلابی ایران همانند گذشته به پای صندوق‌های رأی آمدند و به ترامپ و پمپئو و دست‌اندرکاران رسانه‌هایش نه گفتند. هر چند فشارهای اقتصادی و دیگر نگرانی‌های ناشی از عملکرد ناشایست بعضی نمایندگان در گذشته چونان استخوانی در گلو رنج‌آور است و پذیرش آن دردناک.
حضور مردم سرافراز و قهرمان ایران در انتخابات و عرصه‌های تاریخی دیگر پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا به اینک درس‌هایی در پی داشته که اگر خوب به آن دقت شود ما را به فهم بیشتر از وحدت، همبستگی و شعور ملت حماسه‌ساز ایران آشنا می‌کند.
اول درس انتخابات این است که مردم، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را مولود خواست و اراده خود می‌دانند. چونان فرزندی که از ابتدا تا به اینک نیاز به حفاظت و مصونیت‌بخشی در برابر بیماری‌ها، تهاجمات دشمنان، جنگ‌های تحمیلی و حاسدان و بداندیشان دارد و چون بزرگ و بزرگتر می‌شود و قدرت و ابتکار و خلاقیت نشان می‌دهد و از سازش و تسلیم تبری می‌جوید به همان نسبت مخالف و دشمن پیدا می‌کند. این فرزند گاه و بی‌گاه بیمار و کم‌طاقت می‌شود، گاه آنچنان ناتوان می شود که گویی قادر نیست روی پای خود بایستد. اما در هر مصاف در میدان مبارزه با قلدران و ستمگران داخلی و خارجی و بعضاً همسایگانی که چشم دیدن استقلال‌طلبی او را ندارند و خود را در برابر پهلوانی‌ها و زورآزمایی‌های منطقه‌ای و جهانی او ناتوان می‌یابند به هر دری می‌زنند تا ضربه‌ای کاری بزنند و او را از پای در آورند. اما ملت شریف و نجیب و سختی‌ساز ایران پیوسته سپر بلای این فرزند رشید و شجاع بوده و اجازه نداده‌اند احساس ضعف و ناتوانی کند. یکی از تودهنی‌های تاریخ‌ساز حضور در پای صندوق‌های رأی است که به هر میزان دشمنان انقلاب و مردم ایران برای ناامید کردن مردم با هزینه‌های گزاف به میدان آمده‌اند، مردم توان بیشتری برای حفظ آن به کار گرفته‌اند.
دوم درس انتخابات، محک زدن قدرت مقاومت و پایداری مردم ایران در برابر تحریم‌های ناجوانمردانه است و اقتصاد وابسته به نفت در طول سالیان چه قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی. بدین معنی که وقتی ترامپ رئیس جمهور آمریکا به مردم ایران توصیه می‌کند: «اگر می‌خواهید رفاه و توان خرید بیشتری داشته باشید به جمهوری اسلامی و انقلاب نه بگویید و بیایید به سمت ما و تسلیم خواسته‌های ما شوید»، غیرت و شجاعت و دین‌باوری مردم سلحشور و استقلال‌طلب ایران سدی می‌شود مقابل او و خواسته‌هایش؛ هر چند بعضی از سست‌مذهبان و راحت‌طلبان و وابستگان به مظاهر پررنگ و لعاب غرب توان ایستادگی ندارند و به آمریکایی‌ها چراغ سبز نشان می‌دهند اما این ریزش‌ها طبیعی می‌نماید و تمامی دوران‌های تاریخی و بزنگاه‌های سرنوشت‌ساز تاریخ ایران شاهد و گواه آن بوده است.
سومین درس انتخابات، ارج نهادن به وصیتنامه‌ها و توصیه شهدای بزرگواری است که برای انقلاب اسلامی از جان مایه گذاشتند و حماسه‌ها آفریدند تا، نه جنگ‌های نظامی، نه تحریم‌ها، نه جنگ‌های رسانه‌ای و نه فشارهای سیاسی و اقتصادی و نه تهدیدها و باج‌خواهی‌ها و نه محدودیت‌های بانکی و مسافرتی هیچکدام نتوانند اعتبار خون شهدا و حضور صبورانه خانواده‌های آنان را خدشه‌دار نمایند.
این ارج‌گزاری بی‌نظیر را به عنوان نمونه‌ای تاریخ‌ساز در مراسم باشکوه تشییع قهرمان بزرگ‌مردی و مردانگی و غیرت ایرانی زنده‌یاد سپهبد عزیز سردار سلیمانی مشاهده کردیم که این واقعه ایران را به سوگ نشاند و دنیا را به حیرت انداخت.
درس چهارم؛ سنگین کردن بار مسئولیت نمایندگان در برآوردن خواسته‌های مردم بود. خواسته‌هایی که در طول ۴ سال و بعضاً به فوریت می‌باید تحقق یابد و هر آنچه در تبلیغات انتخاباتی عنوان شده به منصه ظهور برسد و از حرف و حدیث و شعار پا به مرحله عمل گذارد که بیشتر آن جنبه اقتصادی، پاکدستی و سلامت نفس دارد.
درس پنجم، که مهمترین درس مردم ما در این انتخابات بود، اعتماد کردن به نظام، مجلس و سخنان رهبری است که به واقع همانند مثلثی حصین و محکم مرزهای زمینی و اعتقادی و حیثیتی ما را در میانه گرفته‌اند. این اعتماد بهای سنگینی دارد. بهایی به طول و عرض سرزمینی که حیات و تمدن و فرهنگش با خون شهدای بزرگ میهن رقم خورده است و همت مردان مردی که علیرغم تمامی فشارهای جهانی محکم و استوار روی پای خود ایستاده‌اند و تکیه بر ابرقدرت‌های پوشالی و نوکران منطقه‌ای‌اش ندارند.
اعتماد مردم ایران سرمایه بزرگی است که با پول و طلا و دلار به هر میزان زیاد، نمی‌توان خرید یا آن را مخدوش کرد.
اعتمادی که قهرمانان بزرگی چون سلیمانی‌ها، همت‌ها، دوران‌ها و بسیار کسان دیگر آن را نهادینه کرده‌اند.
و اما بعد:
نتایج این رویداد بزرگ سیاسی که انتخاباتش می‌خوانند هر چه باشد به لشکری ماننده است که از فراز و نشیب‌های سخت گذشته و پیوسته می‌داند در مبارزه با استکبار و ستمگری و جهانخوارگی است. لذا چه آنان که آمدند و چه ناراضیانی که نیامدند حاصل آن را خواهند دید. حاصلی که می‌توانست دستمایه تمامی ملت ایران باشد و از قدرت بیشتری در انتخاب افراد ذیصلاح برخوردار گردد.
نفس انتخابات روح آزادی اراده برای تعیین سرنوشت است. آنان که آمدند در تعیین سرنوشت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و … خود را شریک دانستند و آنان که به هر دلیل نیامدند چشم به راه تصمیم دیگرانند و سهمی در شراکت ندارند. این هم درسی است برای متولیان نظام و مدیران ارشدی که به حسب وظیفه سهمی در هدایت کشتی در حرکت، میان اقیانوسی از طوفان‌های سیاسی و اقتصادی دارند یا کسانی که سکاندار آن برای رسیدن به ساحل مقصود می‌باشند."
منبع:‌ روزنامه عصرمردم

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.