سیمون ترهوسپیان غروب جمعه در حاشیه برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وظیفه هر ایرانی است که در این انتخابات شرکت کند و به فرموده رهبرانقلاب باید هر ایرانی با شرکت در انتخابات کشور خود را بیمه کند.

وی با اشاره به اینکه اقلیت های مذهبی حضور و مشارکت در انتخابات را وظیفه ملی و میهنی خود می دانند افزود: اشتغال جوانان، جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی ،توسعه رونق اقتصادی و ارتقای سطح معیشت مردم، انتظارات ما از نماینده منتخب مان است.

هوسپیان تاکید کرد: فرقی نمی کند که نماینده از اقلیت یا اکثریت باشد بلکه باید وضعیت معیشتی کل جامعه را رونق بخشیده و در پیشبرد اهداف ملی تلاش کند.

رییس شورای خلیفه گری ارامنه تصریح کرد: ما خودمان را در وهله اول ایرانی می دانیم و این صندوقی که به عنوان امانت در کلیسای حضرت مریم (س)قرار داده شده متعلق به همه ملت ایران است و برایمان مقدس و قابل احترام است می دانیم و برایمان مقدس است .

هوسپیان یادآورشد: آلبرت بغزیان،سوان سهرائی،آرا شاوردیان و آریس شهبازیان چهار نامزد انتخاباتی ارامنه هستند که دو نفر از این نامزدها با رای مستقیم ارامنه انتخاب و راهی مجلس شورای اسلامی می شوند.

اقلیت‌های دینی رسمی ایران ۵ حوزه برای انتخابات مجلس دارد که در مجموع ۵ نماینده را در بر می‌گیرد.طبق اصل ۶۴ قانون اساسی، زرتشتیان و کلیمیان هر کدام یک نماینده و مسیحیان آشوری و کلدانی مجموعا یک نماینده و مسیحیان ارمنی جنوب و شمال هرکدام یک نماینده انتخاب می‌کنند.

گیلان در حال حاضر تنها  ۴۲ نفر ارامنه دارد  که ۳۰ نفر در انزلی ساکن هستند و ۴۰ نفر واجد شرایط رای دادن بودند.

کلیسای مریم مقدس انزلی تنها شعبه اخذ رای ارامنه گیلان بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.