تاکنون از سوی مسوولان و کارشناسان حوزه ورزش مسائلی همچون مسائل فنی،‌ مدیریتی و مالی به عنوان موانع فراروی باشگاه فجر سپاسی شیراز برای حرکت قوی در لیگ دسته یک فوتبال کشور اشاره شده است. 
مدیران این باشگاه در ابتدای فصل بشترین تمرکز خود برای جذب بودجه های استانی گذاشته بودند، موضوعی که از سوی مدیرکل ورزش و جوانان فارس اعلام شد 65 درصد تعهدات این اداره کل و مجموعه استان عملیاتی شده است.
از منظری دیگر، دست اندرکاران این باشگاه باید با توجه به تعیین مدیر اقتصادی، راه‌های دیگری را جست و جو می کردند تا منابع مالی پایداری را برای تامین هزینه‌های باشگاه و پرداخت تعهدات به بازیکنان بیابند که به نظر می‌رسد این امر تاکنون محقق نشده است.
تیمی که می خواهد به لیگ برتر و آن هم پس از هفت سال صعود کند قطعا باید تیمی قوی ببنند تا با تیم هایی که سرمایه گذاری کلانی کرده اند بتواند رقابت کند و فجری ها هم باید  در نیم فصل دوم بازیکنان مورد نظر سرمربی تیم می‌گرفتند که نداشتن پول مانع این امر مهم شد  ضمن اینکه باشگاه باید برای تقویت تیم نگاهش را فراسوی گزینه‌ منابع استانی تامین می کرد.
یکی از علت های مصدومیت زیاد بازیکنان فجر ، تمرین و بازی کردن در زمین های سخت به ویژه در ورزشگاه شهید دستغیب است که بسیاری از کارشناسان فوتبال بر این امر صحه گذاشتند و دیگری نبودن بازیکنان مناسب در روی نیمکت است از این رو دست مهابادی برای رسیدن به یک ترکیب ایده‌ال بسته است.
شاگردان داود مهابادی سر مربی تیم بازی های  خوبی را ارایه می دهند اما آنها در گشودن دروازه حریفان با مشکل زیادی مواجه هستند. در این میان، برخی بازیکنان در یک بازی بیش از ۲ فرصت تک به تک موقعیت گل را از دست داده‌اند، موضوعی که نیازمند آسیب شناسی است.

بازیکن سابق تیم فجر: باشگاه فجر مانند یک تیم اداره می شود، نه یک سازمان
بازیکن سابق و سال های نه چندان دور فجر شهید سپاسی شیراز بر این باور است که باشگاه فجر مشکل مدیریتی دارد و به مانند یک تیم اداره می شود و نتوانسته خودش را مثل یک سازمان ببیند.
میثم حجتی ادامه داد: مدیرعامل و سرپرست تنها ارکان مدیریتی است که در بدنه فجر دیده می شود و حتی همین موارد نیز به تعهد تیمی و کاهش آن منجر میشود .
وی اضافه کرد: وقتی آنجلوتی به عنوان مربی تیم پاری سن ژرمن انتخاب شد، اعلام کرد این تیم باید شخصیت بگیرد و تمرکزش را روی شکل دادن شخصیتی تیم گذاشت و پایه گذار یک تیم مدعی شد، و در اولین اقدام یک رستوران و هتل مجهز ترتیب داد تا بازیکنان تمام روز را در آن سپری کنند و سپس کلینیک های تمرینی پزشکی ،کمیته های تبلیغاتی و درآمد زایی را راه اندازی کرد تا دوباره این تیم به روزهای خوب خود باز گردد.

 تغییرات زیاد در خط دفاع
او با بیان اینکه تغییرات زیادی  در خط دفاع تیم فجر وجود دارد، افزود: در حالی که این خط باید نسبت به دیگر خطوط ثبات بیشتری داشته باشد ضمن اینکه این تیم  در خط هافبک و حمله تاکتیک و تنوع کمی دارد و دست این تیم که روی ارسال های بلند برای بابا محمدی انجام می شود نیز خوانده شده است.
این کارشناس فوتبال نویس ادامه داد: فجریها در سمت راست بازیکنی که بتواند به عنوان بال (وینگر ) حرکت کند ندارد که برای این پوشش این  ضعف کاری انجام نشد و مربی تیم مجبور شد از بازیکنان غیر تخصصی استفاده نماید و مصدومیت دفاع چپ این تیم هم مزید بر علت شد تا نتوانند نتیجه گیری کنند.
وی گفت: از دست دادن توپ ها توسط کریم زاده مانند زمانی است که مهدی طارمی بازیکن سابق تیم پرسپولیس فرصت ها را از دست می داد و این سبک بازیکنان قبل از قرار گرفتن در موقعیت گل ، فشار زیادی را متحمل می شوند و در لحظه ضربه زدن آخر  نمی توانند دقت کافی داشته باشند.
حجتی افزود : اگر تیم فجر را با سال های دهه هشتاد مقایسه کنیم می بینیم  حتی در شکل ظاهر ساختمان باشگاه هم تغییری ایجاد نشده و  دیوارهای باشگاه فرسوده تر شده اند و با همان اتاق ها و همان میز و صندلی به کارشان ادامه می دهند در حالی که شرایط امروزی باشگاهداری تفاوت کرده و هر نکته جزیی از جمله شخصیت تیمی و درامد زایی در  فلسفه تیمی موثر است .
بازیکن سابق تیم فجر ادامه داد: این تیم در دهه های گذشته همیشه از تیم های پایه خود استفاده می کرد  اما  هم اینک  در سه فصل اخیر نتواسته اند بهر ببرند چرا که تیم های پایه انها واگذار شده است و مدیریت فشار در بدنه فوتبال فارس جاری شده و تنها راه درآمدزایی، فشار بر روی مسوولان استان و آن‌هم با استفاده از فضای مجازی و رسانه ها گذاشته اند.
حجتی تاکید کرد: زمانی که  مربیان و  مدیرعامل باشگاه  در تمام طول فصل بازی اعلام می کنند به دلیل عدم حمایت مسوولان استان نتیجه نمی گیریم، این امر بر بازیکنان هم تسری پیدا می کند و بی انگیزه می شوند.

مهابادی : بازیکنان با غیرتی داریم
سرمربی تیم فجر شهید سپاسی شیراز هم در پاسخ به این پرسش که امکان دارد بازیکنان که فرصت های زیادی از دست می دهند بی انگیزه شده اند ، گفت : بازیکنان با غیرتی داریم و امکان ندارد که بخواهند کم کاری کنند .
داود مهابادی ادامه داد: چندین بازیکن مصدوم داشتیم که خوشبختانه تعدادی از انها به تمرینات تیم باز گشته اند و پس از مدت ها با تیمی تقریبا کامل به مصاف تیم سرخپوشان پاکدشت تهران می رویم .
وی اضافه کرد: برای بازگشت به روند خوب در دور رفت بسیار امیدوار هستم و هنوز فرصت این را داریم با توجه به ۱۰ بازی  باقی مانده بتوانیم دوباره به صدر جدول باز گردیم .
بازیکن سابق تیم استقلال تهران ضمن تشکر از استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان فارس ادامه داد: انتظار داشتیم در نیم فصل برای تقویت تیم کمک شود اما این امر اتفاق نیفتاد و باز هم منتظر کمک ها هستیم چرا که هزینه های سفر بسیار سنگین است.
مهابادی در مورد دیدار این هفته تیمش مقابل سرخپوشان تهران نیز گفت : با تیم بسیار خوبی بازی داریم که سرمایه گذاری خوبی کرده اند با این حال با شناختی که داریم با دست پُر تهران را ترک خواهیم کرد.

نتیجه نگرفتن مربوط به مشکلات فنی است
این اظهارات درحالی است که مدیرکل ورزش و جوانان فارس پیش‌تر اعلام کرد: ۶۵ درصد از تعهداتی که با تیم های فوتبال فجر سپاسی و قشقایی داشتیم پرداخت شده است و به نظر می رسد نتیجه نگرفتن تیم‌ها را باید در مسایل فنی جست و جو کرد.
حیدرعلی کامیاب کلانتری افزود: براساس قرارداد تا پایان فصل فوتبال تعهد داشتیم که مبلغ یک میلیارد تومان از منایع غیر دولتی توسط استانداری فارس کمک شود چرا که قانون اجازه نمی دهد از منابع دولتی به تیم های حرفه ای و بخش خصوصی کمک شود.
وی اضافه کرد: حدود ۳۵ در صد از تعهد باقی مانده و با توجه به اینکه ۱۰ بازی تا پایان فصل در پیش است مابقی نیز تا پایان فصل پرداخت خواهد شد.
این مقام مسوول با بیان اینکه برای نخستین بار در ورزش فارس با حمایت عنایت الله رحیمی استاندار فارس صنایع را برای کمک به ورزش وارد صحنه کردیم، افزود: با وجود اینکه صنایع بزرگی در استان فارس وجود ندارد اما با رایزنی استاندار قرار شد مبلغ سه میلیارد تومان به تیم های حرفه ای پرداخت شود که بسیاری از تیم ها نیز مبالغی دریافت کرده اند و اسناد آن موجود است.
کامیاب اضافه کرد: در سال ۹۷ تیم فجر شهید سپاسی شیراز بیش از یک میلیارد تومان دریافت کرده است و به تیم قشقایی هم حدود ۹۰۰ میلیون تومان کمک شده است و در یک جمع بندی از سال ۹۵ تا کنون به هرکدام از تیم ها نزدیک به چهارمیلیارد تومان کمک شده است ودیگر باید چه کارمی کردیم؟ ضمن اینکه از ما پول ، زمین و دیگر خدمات می گیرند اما حق اظهار نظر در باره اینکه چگونه تیم داری می کنید، نداریم.
وی ضمن تشکر از شورای شهر و شهرداری شیراز  افزود : بر اساس  مصوبه شورا برای هر پیروزی در مسابقات قرار شده تا مبلغ ۲۵ میلیون تومان کمک شود که این تعهد هم پرداخت شده است.
این مقام مسوول گفت:‌ بابت پخش زنده مسابقات در صدا و سیما هیچ پولی را تیم های فوتبال شیراز دریافت نکرده اند که هیات فوتبال باید پیگیر این باشد که از بخش تبلیغات دور زمین مبلغ ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان به تیم های دسته یک از سوی سازمان لیگ کمک شده است و اینکه چرا به تیم های شیرازی پرداخت نشده  قابل پیگیری است و اگر هم شده چرا به مردم نمی گویند؟
کامیاب اضافه کرد: هیات فوتبال فارس و شیراز می دانند که چه مبالغی به تیم ها کمک شده است و اینکه به مردم نمی گویند جای تعجب دارد و تماشاگران باید واقعیت ها را بدانند.

دیدار تیم های فجر شهید سپاسی شیراز و سرخپوشان پاکدشت تهران از هفته بیست و پنجم مسابقات فوتبال دسته یک کشور چهارم اسفند ماه در تهران برگزار می شود.
هم اینک در جدول رده بندی تیم فجر با ۳۶ امتیاز در رده هشتم جدول است و تیم سرخپوشان هم با ۲۹ امتیاز یازدهم هستند.
مس رفسنجان با ۴۹ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و تیم های مس کرمان و نود ارومیه هم با ۴۲ امتیاز در تعقیب تیم صدرنشین هستند.
در مسابقات فوتبال دسته یک باشگاه های کشور ۱۸ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۴ بازی تیم های اول و دوم جدول به لیگ برتر دوره بیستم در سال ۹۹ صعود خواهند کرد و ۲ تیم انتهای جدول هم راهی دسته دوم می شوند.
تیم های رایکا بابل و شهرداری تبریز با قرار گرفتن در انتهای جدول در خطر سقوط قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.