به گزارش ایرنا 'باشگاه فرهنگی ورزشی پدیده خراسان' سال 1392 با حمایت مالی و پشتیبانی شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز پس از خرید امتیاز تیم 'مس سرچشمه کرمان' تشکیل شد و ثبت باشگاه به صورت عملی با جذب نیروهای توانمند گام در عرصه فوتبال حرفه ای کشور گذاشت.

* انتقال مالکیت پدیده
پایگاه اطلاع رسانی باشگاه پدیده هدف از تاسیس این باشگاه را 'تقویت ورزش خراسان، حضور در لیگ برتر فوتبال و در آینده نزدیک حضور در میادین بین المللی' اعلام کرد اما در آن زمان با بروز مشکلات مالی و حقوقی برای شرکت سرمایه گذاری پدیده شاندیز طی سالهای گذشته این اهداف از کسب رده دهم و یازدهم لیگ برتر فراتر نرفت و حتی در فصل گذشته احتمال سقوط این تیم از لیگ برتر به دسته یک دور از انتظار نبود.
انتقال این تیم فوتبال محبوب مشهدی در فصل جاری لیگ برتر به دلیل مشکلات و بدهیهایی که از فصل گذشته لیگ برتر به ارث برده بود در دستور کار قرار گرفت اما با فراز و نشیبهای بسیار روبرو شد بطوری که مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیمه نخست آبان ماه گذشته گفته بود تیم پدیده به سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی واگذار می شود اما این امر محقق نشد.
سرانجام فرزاد فتاحی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی از تصمیم ستاد تدبیر استان برای انتقال تیم پدیده به شرکت شهر خودرو تهران خبر داد.
بر این اساس تفاهمنامه واگذاری تیم فوتبال پدیده به شهر خودرو تهران روز چهارشنبه 12 دی ماه جاری بین دو شرکت پدیده و شهر خودرو تهران منعقد شد و این تیم به 'پدیده شهر خودرو' تغییر نام یافت.

* یک گروه خودروساز مالکیت پدیده را به دست آورد
مالک جدید باشگاه تیم فوتبال مشهدیگفت: در یک اتفاق تجاری کارخانه خودروسازی سناباد خودرو را در مشهد خریداری کردیم و قصد داشتیم یک تیم فوتبال پایه تاسیس کرده و آن را به مراحل بعدی برسانیم.
فرهاد حمیداوی افزود: ابتدا سراغ تیم پرسپولیس مشهد رفتیم که گفتند به همدان واگذار شده است. در ادامه با پیشنهاد رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی و همراهی مدیرکل اقتصادی استانداری تصمیم به خرید باشگاه پدیده گرفتیم.
وی ادامه داد: هم اکنون شرکت شهر خودرو تهران طرف اصلی قرارداد با شرکت پدیده مادر است اما امیدواریم برای فصل بعد مجموعه های تولیدی سناباد خودرو خراسان، ریگان خودرو کرمان و شهر خودرو تهران به صورت مشترک تیم را حمایت کنند. برای تحقق این امر به عنوان فردی که سهامدار هر سه شرکت هستم نامهایمان را برای تیم در فصل آینده پیشنهاد داده ام که البته این نام قطعی نیست.
مالک باشگاه پدیده شهر خودرو گفت: برای حمایت و نگهداری از این تیم فوتبال کار اقتصادی خواهیم داشت که از آن جمله تاسیس کمپ، مدرسه فوتبال و فروشگاههای وابسته به تیم را در دستور کار قرار داده ایم و تاکید می کنم در خصوص تامین مالی تیم به هیچوجه از نام تیم استفاده تبلیغاتی نخواهیم کرد.

* کمک مسئولان به پدیده ادامه یابد
مدیرعامل باشگاه پدیده نیز گفت: این باشگاه سالهای سختی را با وفاق فوتبالیستها و مسئولان استان خراسان رضوی طی کرد. تیم پدیده طی سالهای 1392 و 1393 شرایط ایده آل مادی داشت و در این مدت شرایط سختی را پشت سر گذاشت و با وجود این شرایط همراهی اصحاب رسانه موجب پشتیبانی شهرداری مشهد ، استانداری خراسان رضوی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از این تیم شد.
جواد وطنخواه از کمکهای به موقع شهرداری و شورای شهر مشهد در نیم فصل گذشته لیگ برترامسال قدردانی و بیان کرد: امیدوارم حضور حمیداوی موجب لغو حمایتها و پشتیبانی مسئولان از این تیم نشود.

*حمیداوی منشا خیر است
سرمربی تیم فوتبال پدیده نیز حضور حمیداوی را برای تیم و فوتبال مشهد منشا خیر توصیف و بیان کرد: دغدغه های مالی بزرگی داریم و معتقدیم با حضور بخش خصوصی و مالکیت جدید این دغدغه ها رفع خواهد شد لذا باید از حضور نهادهای خصوصی در این حوزه حمایت کرد و از گام گذاشتن فعالان اقتصادی بخش خصوصی در عرصه فوتبال تشکر می کنیم.
یحیی گل محمدی افزود: برای نیم فصل بعد اردوی 10 روزه دبی یا ترکیه خواهیم داشت و چند بازیکن که بازی کمتر داشته یا اصلا بازی نکرده اند از تیم جدا شده و چند بازیکن جدید جذب می کنیم اما اولویت ما استفاده از بازیکنان داخلی است.
وی ادامه داد: زمین تمرین و امکانات تمرینی از مشکلات عمده تیم است و خواستار رفع این مشکل هستیم.
هم اکنون تیمهای پدیده شهرخودرو، سپاهان و پرسپولیس تهران در جدول لیگ برتر فوتبال بطور برابر 31 امتیاز دارند اما بواسطه تفاضل گل بهتر و گل زده بیشتر 'تیم سپاهان' صدرنشین لیگ شده و تیمهای پدیده و پرسپولیس در رده های بعدی قرار دارند.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.