به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا پاک‌فطرت چهارشنبه در جمع خبرنگاران برنامه‌محوری را مهمترین وظیفه یک مدیر توانمند و نماینده کارا دانست و افزود: نماینده‌ای که برنامه‌محور نباشد، هیچ هنری ندارد زیرا در سایه بی‌برنامگی به فردی ترسو و کم‌جرأت تبدیل می‌شود.

داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان شیراز و زرقان تأکید کرد: یک نماینده خوب، با درایت، برنامه و هوشمندانه حر کت می‌کند.

علیرضا پاک‌فطرت با بیان اینکه برای حل یک مشکل و ارائه راه حل و بهبود شرایط، قبل از ارائه برنامه باید ببینیم در کجای کار قرار داریم، به داشته‌ها، ظرفیت‌ها، استعدادها و پتانسیل‌های استان به ویژه کلانشهر شیراز در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: امروز شیراز با دارا بودن ۴۲ درصد جمعیت استان از کمترین سرانه ورزشی در بین شهرستان‌های استان برخوردار است و بخشی از این سرانه هم ناشی از عملکرد شهرداری در دوره ۷ ساله پیشین از طریق احداث سالن‌ها و زمین‌های ورزشی است.

وی همچنین کمترین سرانه اعتبارات، محروم‌ترین روستاها و میزان برخورداری صنعتی در بین کلانشهرها را مربوط به شیراز عنوان کرد و اظهار داشت امروز بر اساس رتبه‌بندی طرح آمایش سرزمین منطبق با شاخص‌های فرهنگی- اقتصادی، اجتماعی، شهرستان شیراز در رتبه ۱۸ قرار دارد که این رتبه با جایگاه کلانشهر شیراز به هیچ عنوان همخوانی ندارد.

علیرضا پاک‌فطرت تصریح کرد: در جذب سرمایه‌گذاری هم علیرغم پتانسیل‌های فراوان شاهد پایین‌ترین میزان جذب سرمایه‌گذاری در کلانشهر شیراز هستیم.

علیرضا پاک فطرت خاطرنشان کرد: امروز ۷۰ درصد سپرده‌گذاری‌های مردم فارس در بانک‌های استان در دیگر استان‌ها مصرف می‌شود و از این نظر فارس در بین ۳۱ استان کشور در رتبه ۲۹ قرار دارد.

شهردار سابق شیراز افزود: اگر این شاخص‌های ایجاد محرومیت را در کنار داشته‌ها و فرصت‌های استان قرار دهیم می‌بینیم بخش عمده‌ای از این مشکلات ناشی از بوروکراسی اداری، عدم شجاعت مدیران، خلأ نیروهای فارسی در مناصب کلان و کلیدی کشور، ضعف اتحاد در بین نمایندگان، سطحی‌نگری و دنباله‌روی از تفکرات فردی است.

وی با بیان اینکه امروز فارس به دلیل مباحث مرتبط با خشکسالی و کمبود آب در بخش کشاورزی دچار چالش‌های متعددی شده است، گفت: باید در حوزه کشاورزی با برنامه و منطبق با اقلیم هر منطقه اقدام به کشت نمائیم تا کشاورزان استان اینقدر دچار خسران و ضرر نگردند.

علیرضا پاک‌فطرت ادامه داد: فارس به عنوان کریدور ارتباطی جنوب کشور باید از بهترین زیرساخت‌های حمل و نقلی برخوردار گردد و محل باراندازی، پشتیبانی و ذخیره انرژی کشور باشد.

با شعار نمی‌توان گرفتاری‌ها و مشکلات مردم را حل کرد

شهردار سابق شیراز با بیان اینکه با شعار نمی‌توان مسائل و مشکلات و گرفتاری‌های مردم را حل کرد، به سابقه ۷ ساله خود در دوره پیشین شهرداری اشاره کرد و گفت: اجرای بیش از ۳ هزار پروژه عمرانی، زیرساختی و فرهنگی از قبیل پارک‌ها، پل‌ها، روگذرها و زیرگذرها و تونل در کلانشهر شیراز، میثاق ارزشمندی برای "باور" مردم شیراز به "عمل‌گرایی" و کنار زدن نگاه‌های "شعاری" است.

وی تصریح کرد: این "تجربه موفق هفت ساله" و تحول بی‌بدیلی که در عرصه خدمات زیرساخت شهری در دوره قبل شهرداری شیراز، بدون دریافت ریالی از بودجه دولتی صورت گرفت، شناسه متقنی از "باور به خدمت" و نگاه به درون است.

بهره‌ای نزدیک به هیچ

علیرضا پاک‌فطرت تأکید کرد: تسری این نگاه و رویکرد به بعد تقنینی و قانونگذاری، این تحولات مثبت را تکمیل و شیراز و مردم فرهیخته آن را به جایگاه شایسته و بایسته خود نزدیک خواهد ساخت.

وی از ضعف و نداشتن راهبرد اساسی و بلندمدت در بخش مهم گردشگری سلامت، علیرغم پتانسیل‌های بی‌بدیل و ارزشمند استان و شیراز سخن گفت و اظهار داشت: وجود ۱۵ کشور در همسایگی و جمعیت نزدیک به ۶۵۰ میلیونی آن پتانسیل بسیار ارزشمندی در بخش صادرات و جذب گردشگری است فرصتی که به دلیل بی‌برنامگی در حوزه "تقنینی" و "روزمره‌گی" در حال از دست رفتن است و تاکنون بهره‌ای نزدیک به هیچ از آن داشته‌ایم.

وی افزود: نماینده وظیفه دارد در عین حالی که دخالتی در امور اجرایی نداشته باشد، مدیران خوب و توانمند استانی را به عرصه مدیریتی کشور معرفی کند. مدیر برای ایجاد تحول باید مورد پشتیبانی قرار گیرد.

باید به بانوان اعتماد کرد

وی یادآور شد: نمایندگانی که می‌گویند وظیفه نماینده ملی است باید سرریز کار مثبت‌شان به استان‌ها بریزد و اگر چنین اتفاقی نیفتاد نشان می‌دهد که آنها کار ملی هم نکرده‌اند.

وی افزود: کشور نیازمند برنامه‌ریزی از بالا به پایین و پایین به بالا است. لذا اگر نماینده تسلطی بر حوزه انتخابیه خود نداشته باشد نمی‌تواند در برنامه‌ریزی‌های کلان مفید و مؤثر عمل نماید.

وی در بخشی دیگر از سخنانش از لزوم حضور زنان در عرصه‌های مختلف مدیریتی گفت و افزود: اعتقاد دارم که عملکرد مدیریتی بانوان در بسیاری از پست‌ها و مسئولیت‌ها بهتر از آقایان است، لذا برای پیشرفت و حرکت در مسیر توسعه باید به بانوان اعتماد کرد و از حضور آنان در عرصه‌های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری بهترین بهره را برد.

علیرضا پاک‌فطرت اظهار امیدواری کرد: در این دوره حضور بانوان در مجلس بیشتر از دیگر دوره‌ها باشد.

حق گرفتنی است

وی همچنین ریشه مشکلات و عقب‌ماندگی‌های فارس و استان را در نجابت بیش از حد مردم این استان به ویژه کلانشهر شیراز دانست و گفت: حق گرفتنی است.

علیرضا پاک‌فطرت، افزود: عدم وحدت بین مسئولان و احترامنگذاشتن به بزرگان جامعه و استان از دیگر علل این عقب‌ماندگی است.

وی تصریح کرد: برای بهبود شرایط فعلی بیش از آنکه به پول و بودجه نیاز داشته باشیم نیازمند تعقل و همفکری هستیم.

مواظب باشید کلاه سرتان نرود

وی در بخش پایانی سخنان خود خطاب به مردم در خصوص چگونگی انتخاب کاندیداها گفت: مواظب باشید، کلاه سرتان نرود. مقام معظم رهبری مشخصه کاندیدای اصلح را اعلام کردند. اگر بر اساس همین شاخص‌ها جلو بروید، مطمئناً انتخاب شایسته‌ای انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: یکی از شاخصه‌های مورد تأکید رهبری، مؤمن بودن است، نماینده‌ای که مؤمن باشد، دروغ نمی‌گوید و خود را جای کس دیگری قالب نمی‌کند و شعاری نمی‌دهد که نمی‌تواند آن را عملیاتی کند.

علیرضا پاک فطرت افزود: انقلابی بودن، به معنای دل به انقلاب دادن است نه فریب مردم برای چند رأی بیشتر.

وی در پایان گفت: نماینده باید شجاع، دارای روحیه جهادی و طرفدار عدالت باشد و در اجرای امور شب و روز نشناسد و در مقابل زورگویان مقتدر و با ابهت بوده و توان صحبت و اظهارنظر کردن داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1357968
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.