سید مجید ارجمند سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: کادر بهداشت و درمان و اکیپ مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، برای کنترل و مقابله با این ویروس فعالیت شبانه روزی دارند و تاکنون هیچ مورد مشکوکی از ابتلا به ویروس کرونا در جهرم مشاهده نشده است.

وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی جهرم از ابتدای ابلاغ سازمان بهداشت جهانی و همسو با اجرای دستورالعمل وزارت بهداشت مبنی بر مقابله با ویروس کرونای جدید، با جدیت تمام، هماهنگی ها و اقدامات لازم را به عمل آورده و تاکنون هیچ مورد مشکوک به ابتلا کرونا ویروس در جهرم، مشاهده نشده است.

وی بیان کرد: هموطنان اخبار پیرامون کرونا ویروس را فقط از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رسانه‌های رسمی پیگیری کنند.
ارجمند توصیه کرد: بیماری کرونا ویروسی جدید است و  بهتر است از دست دادن و روبوسی کردن با افراد دارای علائم تنفسی مثل سرفه، عطسه و...خودداری کرده و دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

وی بیان کرد: به طور مداوم و در هر زمان ممکن اقدام به شست‌وشوی کامل دست‌ها با آب و صابون کنید و در این بین مدت شست‌وشوی دست‌ها حداقل به اندازه ۲۰ ثانیه باشد و تمامی قسمت‌های دست اعم از انگشتان خصوصا انگشت شست، کف دست و مچ دست شسته شود.

وی بیان کرد: در صورت عدم دسترسی به آب از ژل‌های ضدعفونی کننده با پایه الکل که نیاز به شست‌وشو با آب ندارند، برای شستن دست استفاده کنید.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.