خلیل بزرگی سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها شامل۴۴ مورد افتتاح طرح و هشت طرح کلنگ زنی بود که در دهه فجر در بخش مرکزی، حسن آباد و سده اجرا شد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و تحریم‌های ظالمانه، این حجما ز خدمات را قابل توجه دانست و افزود: با افزایش امید و بازگشت نشاط به جامعه کشور با شتاب بیشتر از قبل به سمت توسعه و آبادانی گام بردارد.

بخش مرکزی

بزرگی درباره پروژه های این شهرستان در بخش مرکزی گفت: از مهمترین طرح های اجرا شده در این بخش می‌توان به افتتاح کارگاه بسته بندی قند و شکر و تولید نبات و شربت با اعتبار سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به همت جهاد کشاورزی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرک صنعتی اقلید اشاره کرد که با فعالیت این کارگاه زمینه اشتغال برای ۱۶ نفر فراهم گردیده است.

 این مقام مسوول گفت: باند شرقی بلوار آیت الله شیخ محسنی با اعتبار یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان نیز به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر اقلید افتتاح شد. 

فرماندار اقلید ادامه داد: عملیات احداث ساختمان خیر ساز مرکز درمانی و خدماتی مصطفائیه به همت ورثه مرحوم محمد تقی مصطفوی با اعتبار اولیه ۱۶ میلیارد تومان آغاز شد .

بزرگی افزود: دومین اقامتگاه بوم گردی شهر اقلید با اعتباری افزون بر یک میلیارد و پانصد میلیون تومان به همت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقلید نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی افتتاح شد.

وی ادامه داد: کارخانه بسته بندی حبوبات وغلات با ظرفیت ۵۰۰ تن با اعتباری افزون بر ۱میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در روستای خنجشت به همت جهاد کشاورزی و سرمایه گذاری بخش خصوص افتتاح شد که در این کارخانه برای  ۷ نفر اشتغال فراهم شده است .

فرماندار اقلید ادامه داد: افتتاح دبیرستان ۶ کلاسه شهید زارعی روستای چشمه رعنا با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و خط انتقال و شبکه داخلی آب شرب شهرک امیر آباد کافتربه طول ۲۸۰۰ متر وسه  باب آب انبار تخت عروس با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید، انجام این طرح تعداد ۱۰۰ خانوار از آب شرب سالم و بهداشتی در این روستا بهره مند شدند.

بخش سده

بزرگی از افتتاح ۹پروژه در بخش سده خبر داد که مهم ترین آن، بازسازی محور بکان به درودزن به طول ۱۶ کیلومتر با اعتبار هشت میلیارد تومان به همت اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بهره برداری شد. 

وی ادامه داد: افتتاح شبکه گاز روستاهای پهنای بهی، خارستان سفلی، خارستان علیا، جمال بیگ و سادات آباد شامل شبکه پلی اتیلن به طول ۲۸هزار و ۷۶۴متر با اعتباری افزون بر سهذمیلیاردو ۶۰۰ میلیون تومان که توسط شرکت ملی گاز به بهره‌برداری رسید. 

به گفته فرماندار اقلید، با انجام این طرح ۳۹۸خانوار در این روستاها از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

بزرگی بیان کرد: افتتاح بند سنگی وملاتی حوزه خارستان با حجم یک هزار و ۵۷۰ متر مکعب ،با اعتبار ۹۰۰ میلیون تومان با هدف کنترل سیلاب، رسوبات ورودی سد درودزن و آبخوان های زیر زمینی به همت منابع طبیعی و آبخیزداری از دیگر پروژه های این بخش بود.

بخش حسن آباد

فرماندار اقلید گفت: در بخش حسن آباد، چند پروژه ورزشی، خدماتی، کشاورزی، فرهنگی ،عمرانی و درمانی افتتاح شد که مهمترین آن، افتتاح زمین چمن مصنوعی روستای امامزاده اسماعیل (ع)با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان بود.

بزرگی افزود: سه قطعه زمین چمن مصنوعی دیگر نیز با اعتبار یک میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان در شهر سده، روستای نظام آباد و روستای کافتر با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس به بهره برداری رسید. 

فرماندار اقلید ادامه داد: بهره برداری از تعویض شبکه آب رسانی به روستاهای شهربالا، دردانه وسیربانو در قالب طرح آبرسانی مجموعه امام رضا (ع) شامل خط انتقال و تعویض شبکه با اعتبار یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به همت شرکت آب و فاضلاب روستایی، از دیگر برنامه های بخش حسن آباد به شمار می رود.

وی افزود: افتتاح مرکز جامع خدمات سلامت شهر حسن آباد با اعتبار ۲ میلیاردو دویست میلیون تومان که در این مرکز با زیر بنای یک هزار و ۷۵۰متر ساخته شده، خدمات ویزیت پزشک عمومی ،دندانپزشکی، رادیولوژی، آزمایشگاه، تزریقات، مامایی و بهداشت محیط انجام می گیرد .
وی با اشاره به انتخابات یازدهمیندوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه دوم اسفند امسال از مردم دعوت کرد با شرکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح در تعیین سرنوشت و آینده خود بکوشند .

شهرستان اقلید در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.