محمد اسلامی، در ادامه سفر خود به استان فارس که در ششمین روز از دهه فجر انجام شد، پنجشنبه به شهرستان داراب عزیمت کرد و در حاشیه آیین افتتاح ۱۰ کیلومتر از جاده داراب به زرین‌دشت در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: امیدواریم با بهره‌برداری از این بزرگراه‌ها بخشی از مشکلات مردم این استان در حوزه راه برطرف شود.

وی افزود: در این سفر در صحبت‌های مردم و مسوولان استان فارس، مشکلاتی در زمینه اسناد مالکیت، زمین، تقاطع‌های غیر همسطح و... مطرح شد که این مسایل با توجه به پراکندگی روستاها، شهرها و همچنین جمعیت زیاد این استان باید با همراهی استاندار فارس حل شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در مورد وضعیت راه‌های شهرستان‌های داراب و زرین‌دشت که در جنوب شرقی این استان قرار دارند، گفت: این ۲ شهرستان برای دولت و استان فارس مهم هستند و از این رو در تقسیم اعتبارات جایگاه قابل توجهی دارند.
اسلامی اضافه کرد: در سفر امروز (هفدهم بهمن) از مجموع مسیر ۲۶ کیلومتری جاده داراب به زرین‌دشت، ۱۰ کیلومتر آن با صرف هزینه ۲۰۰ میلیارد ریال افتتاح و همزمان عملیات ساخت ۱۶ کیلومتر مابقی این راه با اعتبار ۴۳۰ میلیارد ریال آغاز شد.

وی ادامه داد: ۲ طرح مصوب، تاسیس فرودگاه و راه اندازی خط راه آهن شهرستان داراب نیز پس از تکمیل مطالعات و همچنین تخصیص اعتبار، وارد مرحله نهایی و اجرایی خواهد شد.

جعفر زاهدی دره شوری، مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس هم که در این آیین حضور داشت به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر بیشترین عملیات راهسازی در شهرستان‌های این استان در شهرستان داراب به طول ۶۱ کیلومتر و اعتبار یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال در دست احداث است. 

شهرستان داراب در فاصله ۲۲۵ کیلومتری و شهرستان زرین دشت به مرکزیت حاجی آباد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.