رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست خبری گفت: بیش از یک سال تلاش صورت گرفت تا این اتوبوس باهمکاری بخش خصوصی و شهرداری شیراز تامین، تجهیز و آماده بهره برداری شود. 

مهرزاد لطفی بیان کرد: برای تامین و تجهیز اتوبوس دیابت و چاقی بیش از ۱۲۰ میلیون تومان هزینه شده و  شهرداری شیراز مکلف شده است هزینه های سرویس این اتوبوس را بر عهده بگیرد.

وی بیان کرد: فعالیت‌هایی که این اتوبوس انجام خواهد داد بیشتر در حوزه پیشگیری ، کنترل و درمان بیماری دیابت در کنار چاقی است البته با توجه به اینکه  ۱۰ درصد از جمعیت کشور دارای دیابت هستند و ویژگی این بیماری که بیماری خاموش است تلاش شده تا با راه اندازی این گونه اتوبوس ها سهم قابل توجهی در کنترل این بیماری خاموش داشته باشیم.

لطفی  گفت: بیش از دو میلیون و ٣۵٠ هزار نفر بالغ در استان فارس زندگی می کنند که از این میزان ١۵٩ هزار نفر دارای دیابت هستند. 

او افزود: برآورد شده است که در استان فارس ٢٢۵ هزار بیمار دیابتی وجود داشته باشند که تاکنون ١۵٩ هزار نفر از این بیماری آگاهی یافته و خدمات درمانی دریافت کرده اند. 

فاز اول اتوبوس دیابت طی دو سال اجرایی می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز در این جلسه گفت: فاز اول اوتوبوس چاقی و دیابت تا دو سال آینده خدمات پیشگیرانه و غربالگری را به مردم تمام نقاط شهر شیراز ارائه می دهد.

مجتبی زوربخش در جمع خبرنگاران با تاکید بر این که خدمات اتوبوس دیابت مستمر خواهد بود، ادامه داد: برای ایجاد شهر پایدار یکی از اهداف تدوین شده در سند توسعه پایدار شهری  سلامت شهروندان است و شهرداری تلاش کرده تا در راستای ایجاد شهر شهروند محور تمامی خدمات در این راستا را ایجاد و اجرایی کند.

دانشگاه علوم پزشکی آماده جذب سرمایه گذاری درمانی 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره سرمایه گذاری در بخش درمان نیز گفت:این دانشگاه با توجه به دانش و همچنین ظرفیت ها می تواند پذیرای سرمایه گذاری های خارجی در بخش درمان باشد.

لطفی اضافه کرد: یکی از ویژگی های منحصر به فرد در شیراز و استان فارس این است که این استان قطب پزشکی در کشور و منطقه است از این رو می تواند پذیرای سرمایه گذاری های خارجی و داخلی در بخش بهداشت و درمان باشد که تاکنون این مهم فراهم نشده است.

دیابت معضل مشترک کشور ها

سفیر دانمارک در این نشست خبری نیز گفت: دیابت معضل مشترکی است که کشور های جهان با آن مواجه اند و این بیماری به علت ویژگی های که دارد به صورت ناخودآگاه افراد را مبتلا می کند. 

دانی انان با اشاره به لازمه برخورد های پیشگیرانه با بیماری دیابت اضافه کرد: اتوبوس دیابت و چاقی یکی از لازمه های زندگی در جامعه مدرن است و می تواند نقش قابل توجهی در بهبود سلامت اجتماعی افراد داشته باشد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.