زین العابدین نیک مرام فرماندار آباده یکشنبه با اعلام فراخوان طراحی لوگو شهر جهانی منبت،همه هنرمندان طراحان و گرافیست‌های کشور را به شرکت در این مسابقه دعوت کرد.

نیک  مرام مهلت ارسال آثار به فراخوان مذکور را تا ۱۵ اسفند ماه ۹۸ اعلام کرد و گفت: ساختار بصری نشان شهر جهانی منبت بایستی دربرگیرنده مولفه هایی نظیر موقعیت جغرافیایی ایران ، استان فارس و شهر آباده بوده و مفهوم جهانی شهر منبت را در برداشته باشد و علاوه بر این نماد و نقوش هنر سنتی منبت شهر آباده و ویژگی های خاص آن نیز باید در طرح های ارسالی لحاظ شود.

وی خاطر نشان کرد به  طرح برگزیده این فراخوان و نشان منتخب شهر جهانی منبت ، لوح سپاس و مبلغی معادل  ۵۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد.

فرماندار آباده خاطر نشان کرد: تمامی اطلاعات و جزئیات این فراخوان در سایت اینترنتی شهر جهانی منبت  به آدرس  www.monabbatabadeh.ir شرح داده شده و علاقه مندان برای شرکت در مسابقه و ارسال طرح های خود ، منحصرا می بایست از طریق این سایت اقدام کنند.      

شهر آباده  که در سال ۹۵ موفق به کسب گواهی های مختلفی نظیر ثبت نشان جغرافیایی ملی و بین المللی «منبت آباده» و ثبت فنون اجرای منبت آباده در فهرست آثار ناملموس میراث فرهنگی ایران شده و پس از بررسی های انجام شده، از سوی شورای جهانی صنایع دستی، در آذر ماه سال گذشته به عنوان شهر جهانی منبت ثبت شده است.

منبت کاری که هنر اصیل ایرانی است از ریشه نبات (گیاه) گرفته شده و هنر کنده کاری و حکاکی نقش های مختلف بر روی چوب است.

این هنر دستی نماد احساس، ادراک ، اندیشه و خلاقیت هنرمندانی است که با ذوق و سلیقه سرشار، اثر هنری را خلق می کنند.

این صنعت دستی ظریف در حال حاضر مورد توجه و استقبال بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد.

شهرستان آباده در فاصله ۲۷۶ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.