حسن سیادتان، یکشنبه در جلسه اعضای صنوف گردشگری استان با استاندار فارس در شیراز افزود: هم‌اینک حدود سه هزار نیرو در هتل‌های استان مشغول به کار هستند و قطعا اگر بنا باشد تعدیل نیرو انجام شود این اتفاق هم برای هتلداران و هم برای تامین اجتماعی مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.
وی ادامه داد: اگر تعدیل نیرو اتفاق بافتد تامین اجتماعی مجبور به پرداخت حقوق بیکاری است و این بار مالی زیادی به این مجموعه وارد خواهد کرد.
او اظهار دشت: تقاضا داریم که با توجه به مواجه هتلداران با مشکلات بسیار، در شورای تامین فارس نیز همانند آنچه که در تهران در آستانه انجام است، در پراخت بدهی هتل‌ها هم به تامین اجتماعی و هم امور مالیاتی یک دوره تنفس در نظر گرفته شد تا این بدهی در سال‌های آینده به شکل اقساط پرداخت شود.
رییس جامعه هتلداران استان فارس، ضمن انتقاد از افزایش تعداد واحدهای اقامتی ادارات دولتی گفت: امروز تعداد این واحدها حتی از تعداد هتل‌های شیراز هم بیشتر شده و این افزایش مشکلاتی برای هتل‌ها ایجاد کرده است.
سیادتان، در خصوص فعالیت خانه‌های مسافر هم گفت: وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پس از برگزاری یک فراخوان محدود و بدون در جریان قرار دادن استان، بحث ساماندهی خانه‌های مسافر را به یک شرکت مشهدی واگذار کرده که ما نسبت به این انتخاب انتقاد داریم.
وی افزود: قطعا در صورت انجام این کار مشکلاتی برای هتل‌ها ایجاد خواهد شد چرا که ما قبل از دادن مجوز فعالیت به خانه‌های مسافر ابتدا شرایط هتل‌ها را در نظر می‌گرفتیم و سپس بر اساس آن شرایط، مجوز صادر می‌کردیم.
او ادامه داد: اما اگر بنا باشد این کار توسط یک شرکت دیگر و از خارج استان انجام شود قطعا بدون در نظر گرفتن شرایط اقدام به صدور مجوز خواهد کرد که این کار به تعطیلی هتل‌ها منتهی خواهد شد.
رییس جامعه هتلداران فارس گفت: انتظار است که استانداری فارس کمک کند که این ساماندهی توسط یک شرکت استان فارسی انجام شود.
مخالف فعالیت خانه مسافر هستیم
رییس اتحادیه مهمانپذیران فارس هم گفت: ما به طور کلی با فعالیت خانه مسافر مخالفیم و آنرا را قبول نداریم.
هدایت فرهادی افزود: هم‌اینک 130 واحد اقامتی دارای پروانه بهره‌برداری در استان فعال است که اگر بنا است خانه مسافر در استان فعالیت داشته باشد این واحدهای دارای مجوز که مالیات نیز پرداخت می‌کنند با مشکل مواجه خواهند شد.
وی افزود: بعضا برخی خدمات خارج از عرف و شرع توسط خانه‌های مسافر ارائه می‌شود که می‌تواند باعث بدنامی استان شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.