عنایت‌الله رحیمی، یکشنبه در جمع اعضای صنوف گردشگری استان در شیراز افزود: در شبکه‌های مجازی بعضا مشاهده می‌شود که برخی افراد که با توجه به تجربه و تخصص انتظار بیشتری از آنها می‌رود مواردی را مطرح می‌کنند که نه تنها کمکی به حل مشکل نمی‌کند بلکه شرایط را سخت‌تر هم می‌کند.
وی ادامه داد: نباید شرایط کشور را از نظر امنیتی به گونه‌ای ترسیم کنیم که اگر گردشگری هم قصد ورود به کشورمان دارد از این کار منصرف شود.
او اظهار داشت: هر یک از فعالان این حوزه که احساس می‌کنند راهکارها و پیشنهادات آنها می‌تواند به رفع مشکلات و بهبود شرایط کمک کند این مساله را به شکل قانونمند با مسوولان و متولیان امر در میان بگذارند و ایده و نظر خود را بیان کنند.
استاندار فارس افزود: امروز نقش گردشگری از تامین درآمد برای کشورها بر کسی پوشیده نیست و ما نیز با توجه به سیاست کاهش اتکا به درآمد نفتی باید در این زمینه فعالیت بیشتری کنیم و با اصلاح روش‌ها صنعت گردشگری کشور و استان را تقوبت کنیم.
رحیمی افزود: نمی‌توان انتظار داشته باشیم که همه دنیا به عنوان گردشگر به کشورمان بیایند اما به آنها فحش هم بدهیم.
استاندار فارس، یکی دیگر از درآمدهای جایگزین درآمد نفتی را مالیات دانست و گفت: برای کسب درآمد مالیاتی نیاز است که اقتصاد و بازار هم رونق و گردش داشته باشد و اگر بتوانیم در همه بخش‌ها رونق ایجاد کنیم، پیش‌بینی درآمدهای مالیاتی نیز محقق خواهد شد.
وی، با اشاره به اینکه امروز کشور درگیر یک جنگ اقتصادی است گفت: قطعا شرایط زمان جنگ با زمان عادی بسیار متفاوت است و برای شرایط خاص و غیر عادی نیز باید برنامه‌های خاص پیش‌بینی و عملیاتی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.