نادر مالکی روز دوشنبه در همایش نقش توانمندی‌های علمی و پژوهشی دانشگاه دامغان در توسعه استان که به میزبانی سالن کنفرانس مرکز همایش‌های این دانشگاه برگزار شد افزود: دانشگاه‌ دامغان و دیگر دانشگاه‌های این شهرستان می‌توانند نسبت به ارائه مشاوره‌های تخصصی در زمینه توجه به گردشگری و ارائه راهکارهای لازم برای نگهداری سرمایه در شهرستان اقدام کنند. 

وی اضافه کرد: مکان‌های تاریخی و گردشگری شهرستان دامغان، دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است که ایده، بستر و زیرساخت‌های لازم آن از طریق سازمان میراث فرهنگی و دولت فراهم می‌شود و مهم ترین نیاز آن برای توسعه، ورود سرمایه گذاران است.

مالکی اظهار داشت: دانشگاه‌های ما باید به سمتی حرکت‌ کنند که با استفاده از علم خود، ارتباط بین دانشگاه و حوزه‌ صنعت، کشاورزی، گردشگری و دیگر حوزه های مهم را پررنگ تر کنند تا از ظرفیت‌های علمی برای پیشرفت منطقه استفاده شود.

وی ادامه داد: شهرستان دامغان دارای رشته‌های دانشگاهی و دانشکده کشاورزی است که آن‌ها نیز باید با ورود به طرح‌های مطالعاتی این بخش در زمینه الگوی کشت و دیگر حوزه‌ها ورود کنند.

مالکی افزود: دانشگاهیان می‌توانند در زمینه شناسایی آسیب های اجتماعی، با انجام طرح های تخصصی، پژوهشی و مشاوره ای اقدام کنند. 

وی خاطر نشان کرد: سند تدبیر و توسعه با محوریت فرمانداران در هشت شهر استان عملیاتی شده است که دانشگاه‌ها نیز می‌توانند در این بخش کمک رسان باشند.

مالکی در ادامه تصریح کرد: بر اساس آخرین سرشماری ها، ۲۳ درصد جمعیت شهرستان دامغان روستایی و بقیه شهری است که با این آمار، شهرستان دامغان رتبه سوم سرانه درآمد ناخالص را در استان به خود اختصاص داده است که نسبت به جمعیت، وضعیت بسیار مطلوبی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان گفت: استان سمنان از لحاظ اسناد، به ویژه سند آمایش سرزمینی مطلوبیت ویژه ای دارد و به عنوان نخستین استان کشور است که طی ۲ هفته آینده، سند آمایش سرزمین را در شورای عالی آمایش سرزمینی کشور مطرح خواهد کرد.

در حال حاضر بیش از چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۷۲ رشته و گرایش در هشت دانشکده دانشگاه دولتی دامغان تحصیل می کنند.

این شهرستان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.