عنایت الله رحیمی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این وجود، توسعه ارتباطات در حوزه گردشگری را با یکسری کشورهایی که ارتباط حسنه‌ای با ما دارند در دستور کار قرار خواهیم داد.
وی ادامه داد: حضور گردشگر شرق آسیای در استان فارس به شدت زیاد است و می توانیم بازار خوب گردشگری داشته باشیم ضمن اینکه این امکان برای کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز فراهم است.
وی اظهار داشت: شهر شیراز یک شهر زیارتی است و ما می توانیم از گردشگری زیارتی استفاده بیشتری کنیم.

درآمد اصلی استان از گردشگری داخلی است
رحیمی افزود: البته باید به این نکته تاکید کنیم که درآمد اصلی مجموعه های گردشگری ما از هتل ها، متل ها، رستوران ها و آژانس های گردشگری بیشتر به سمت و سوی استفاده از گردشگر داخلی است؛ هرچند گردشگر خارجی می تواند موتور محرک توسعه این فعالیت باشد.
وی ادامه داد: رایزنی هایی برای توسعه فعالیت های گردشگری در دستور کار است تا بتوانیم جایگزین کنیم، بعضا از کشورهای اروپایی کاهش اعزام تورهای گردشگری را داریم که این هم با تدابیر که در سطح ملی اندیشیده می شود و ارتباطاتی که در سطح بین المللی به سمت و سوی آرامش پیش می رود قطعا در آینده با توجه به پتانسیل هایی که داریم و علاقه مندی که مردم دنیا نسبت به پتانسیل های استان دارند فکر نمی کنم افت و خیرهای موقتی بتواند تاثیر عمیقی را بگذارد.
استاندار فارس گفت: البته باید بپذیریم که در شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی و سیاسی و حتی امنیتی هستیم که با تلاش های صورت گرفته پیروزی های خوبی متوجه ملت ایران شده است، در این زمینه نیز با اقتدار سیاسی و تلاش دیپلماتی نتایج مثبت نیز حاصل خواهد شد.

پیش‌تر برخی منابع مدعی شدند که اعزام برخی تورهای گردشگری خارجی به ایران در پی تنش در روابط ایران و آمریکا متاثر از اقدام تروریستی واشنگتن در به شهادت رساندن سردار سپهد قاسم سلیمانی لغو شده است.

-مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس نیز در این باره به ایرنا گفته بود: رخدادهای اخیر و تنش‌های میان ایران و آمریکا نمی‌تواند تاثیر چندانی بر صنعت گردشگری این استان داشته باشد.
مصیب امیری افزود: حوادث اخیر و تنش‌هایی که بین ایران و آمریکا رخ داده تاثیر چندانی بر گردشگری نخواهد گذاشت و اندک تاثیرات آن نیز مقطعی، گذرا و در کوتاه مدت خواهد بود.
وی با ارائه آماری از ورود تورهای خارجی به استان فارس گفت:‌ در 10 ماهه سال گذشته ۲۸۶ هزار و ۲۰۰ نفر گردشگر خارجی وارد فارس شدند که از آثار تاریخی این استان بازدید کردند و این در حالی است که در ۱۰ ماهه سال جاری ۲۹۷ هزار و ۲۶۶ نفر گردشگر خارجی وارد این استان شدند که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۴ درصد رشد داشته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در ادامه با اشاره به لغو روادید بین ایران و چین گفت: سفر اخیر وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی ایران به کشور چین باعث شده روند ورود گردشگران این کشور آسیای شرقی به کشور و خصوصا استان فارس تسهیل شود و رشد یابد؛ بگونه ای که ورود گردشگران چینی در آذرماه امسال به فارس از جایگاه پنجم به جایگاه نخست گردشگران خارجی در این استان تبدیل شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس،افزود: عمده گردشگران خارجی ورودی به استان فارس از اروپا ،آسیا،خاورمیانه و همسایگان ایران هستند و رخدادهای اخیر تاثیر چندانی بر صنعت گردشگری فارس نخواهد گذاشت.
وی به ساخت هتل و اقامتگاه در استان فارس طی سالیان اخیر اشاره کرد و در ادامه گفت: از دیرباز وجود مراکز تخصصی درمانی و پزشکان ماهر در فارس ظرفیتی مهم گردشگری سلامت را در این استان ایجاد کرده و همواره بصورت سنتی هم بسیاری گردشگران از کشورهای حاشیه خلیج فارس و عمان وارد فارس می شوند.
امیری با اشاره به راه اندازی پرواز روزانه مسقط-شیراز در سالهای اخیر،گفت: در ۱۰ ماهه امسال حدود ۴۰ هزار نفر گردشگر خارجی سلامت از کشور عمان وارد این استان شدند و در مراکز درمانی مورد مداوا قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.