این بازی که عصر یکشنبه در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز برگزار شد هر دو تیم به تساوی بدون گل دست یافتند تا فاصله فجری ها با صدر جدول به پنج امتیاز برسد.

به نظر می رسید شاگردان داود مهابادی سر مربی تیم فجر که هفته گذشته مقابل تیم قعر جدولی شهرداری تبریز بازی را واگذار کرده بود، در این دیدار برای جبران شکست به میدان بروند اما اینگونه نشد و آنها نتوانستند به پیروزی برسند.

فجریها خیلی خوش شانس بودند که بازی را به استقلال اهواز واگذار نکردند چرا که بر روی درخشش سعید جلالی راد سنگربان فجر که یک پنالتی و یک فرصت  تک تک را از حریف گرفت، بازنده از بازی بیرون نیامدند اگر چه میزبان هم فرصت گل زنی داشت.

استقلال اهواز که پس از آمدن سهراب بختیاری زاده  به عنوان سرمربی این تیم بازی های خوبی را ارایه می کند در شروع  این دیدار هم با پرس کردن تیم میزبان در زمین حریف نشان داد که برای برد به شیراز آمده و در دقیقه ۱۴ هم صاحب یک ضربه پنالتی شد.

دراین لحظه ضربه سعید دغاغله بازیکن با تجربه این تیم به دست مدافع تیم فجر برخورد کرد و داور نقطه پنالتی را نشان اما  ضربه دغاغله با واکنش زیبای سعید جلالی راد  دروازه بان تیم فجر دفع شد تا میزبان روحیه بگیرد.

زرد پوشان شیرازی در ادامه نیمه نخست بازی را در دست گرفتند اما حملات آنها  تا پشت محوطه جریمه استقلال ادامه می یافت چرا که دفاع چند لایه میهمان اجازه نداد میزبان به گل برسد.

بهترین فرصت تیم فجردر دقیقه ۴۴ بازی رقم خورد، دراین لحظه بابا محمدی مهاجم این تیم یک بار با ضربه سر به شدت دروازه تیم استقلال را تهدید کرد و توپ برگشتی توسط فرزین گروسیان سنگربان تیم میهمان  باز هم نصیب بابا محمدی شد که ضربه او با واکنش عالی دروازه بان حریف برگشت شد.

 اما این پایان کار نبود چرا که توپ برگشتی به میلاد غریبی بازیکن تیم فجر رسید و ضربه این بازیکن هم این بار توسط مدافعان استقلال از روی خط بر گشت داده شد تا فجریها به گل نرسند.

سرانجام نیمه نخست با تساوی بدون گل پایان یافت تا فجری ها شانس خود در نیمه دوم امتحان کنند.

در نیمه دوم تیم میهمان که مساوی برایش نتیجه رضایت بخشی بود ابتدا به دنبال گل نخوردن بود و سپس چشم به ضد حمله داشت که یکبار هم تا آستانه فروپاشی دروازه میزبان پیش رفت که باز هم جلالی راد سد راه آنها شد.

فجری ها دراین نیمه اگر چه توپ و میدان در اختیار داشتند اما  با ارسال های بلند از کناره ها برای بابا محمدی سعی کردند به گل برسند که در این راه موفق نشان ندادند.

در حالی که فجری ها از راه هوا برای باز کردن دروازه تیم استقلال ناکام بودند، اما کمبود یک بازیکن سرعتی  که بتواند دفاع حریف از روی زمین دور بزند در اختیار ندارند و این امر به عنوان نقطه ضعف محسوب می شود و در فصل نقل و انتقال هم نتوانستند با گرفتن بازیکنان خوب ضعف خود را بر طرف کنند .

دقیقه ۶۰ بر روی غفلت مدافعان تیم فجر توپ به رضا مراوی  مهاجم تیم استقلال رسید ، ضربه این بازیکن در مصاف تک به تک با جلالی راد، مغلوب واکنش زیبای  دروازه بان فجر شد تا برای دومین بار نجات دهنده تیمش شود.

تیر دروازه استقلال اهواز لرزید

در ادامه نیمه دوم نیز فشار حملات تیم میزبان راه به جایی نبرد و بهترین فرصت در این نیمه در دقیقه ۸۶ با ضربه سر ایمان شوریابی بازیکن تعویضی رقم خورد که تنها  تیرافقی دروازه تیم استقلال مانع از فروپاشی دروازه این تیم شد تا این دیدار بدون ردو بدل شدن گلی پایان یابد.

فجری ها از سه بازی برگزار شده در دور برگشت لیگ تنها توانسته اند یک امتیاز کسب کنند که کسب این نتایج ضعیف برای تیمی که ادعای صعود دارد نمی تواند جالب باشد که این امر ناشی از تقویت نکردن تیم است.

   از این دیدار حدود ۲ هزار نفر دیدن کردند که  تعدادی هم تماشاگران تیم میهمان بودند.

فجری ها با این تساوی با ۳۴ امتیاز  در رده  پنجم  جدول  قرار گرفتند و با توجه به اینکه تا پایان لیگ ۱۴ بازی باقی مانده شیرازی ها این فرصت را دارند که فاصله پنج امتیازی خود را با مس رفسنجان جبران کنند مشروط به اینکه قدر بازی ها به ویژه دیدارهای خانگی را بدانند و زمان نقل و انتقال هم تمام شده است و باید با همین بضاعتی که دارند تا پایان لیگ بسازند.

تیم استقلال اهواز هم رفته رفته خودرا از خطر سقوط نجات داده و هم اینک با ۲۰ امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار گرفته است.

تیم قشقایی شیراز صدرنشین را در خانه اش شکست داد

اما تیم قشقایی شیراز  دیگر نماینده فارس که در جدول رده بندی حال و روز خوشی ندارد در رفسنجان دست به کار بزرگی زد و در حالی که یک بر صفر از حریفش عقب بود با زدن ۲ گل به یک پیروزی با ارزش دست یافت.

ابتدا در دقیقه ۳۳ حمید گلزاری دروازه تیم قشقایی را باز کرد اما حسین حیدری در دقیقه ۵۶ گل مساوی تیم قشقایی را به ثمرساند و مرتضی سنجانکی هم در دقیقه ۸۲ گل با ارزش تیم قشقایی را درون دروازه تیم میزبان جای داد.

تیم قشقایی با این بُرد با ۲۳ امتیاز در رده یازدهم ایستاد.

با پایان یافتن هفته بیستم تیم مس رفسنجان با ۳۹ امتیاز در صدر جدول قرار دارد، تیم گل ریحان البرز با ۳۷ امتیاز و یک بازی کمتر دوم است و در صورتی که بتواند از سد سرخپوشان پاکدشت تهران عبور کند به صدر جدول تکیه خواهد زد، خوشه طلایی ساوه و نود ارومیه هم که یک بازی کمتر دارد به ترتیب  با ۳۵ امتیاز سوم و چهارم  هستند.

در مسابقات فوتبال دسته یک کشور ۱۸ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۴ بازی ، تیم های اول و دوم جدول جواز صعود به لیگ برتر دوره بیستم در سال ۹۹ کسب خواهند کرد و دو تیم انتهای جدول هم راهی دسته دوم می شوند.

رایکا بابل با ۱۶ امتیاز و شهرداری تبریز هم با ۱۰ امتیاز در خطر سقوط قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.