جمیله کریمی شنبه ۲۱ دی ماه در گفت و گو با ایرنا  افزود:‌یکپارچگی مردم همان چیزی است که سردار سلیمانی نیز در زمان حیاتش بر آن تاکید می‌کرد؛ یعنی دیدن همه مردم با سلایق سیاسی و  سبک‌های مختلف زندگی در کنارهم. 

وی درباره اقدامات اخیر آمریکا و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی ابراز کرد: همه اقشار مردم به خوبی این مهم  را درک کرده‌اند که  هدف دشمن در ضربه زدن به جمهوری اسلامی به معنای ضربه به یکپارچگی ایران است.

وی تشییع میلیونی و بی‌سابقه ایرانیان را در روز وداع با پیکر سردار شهید سلیمانی در اهواز، تهران، مشهد، خوزستان، قم، کرمان و شیراز و همراهی دیگر شهرها، نشان‌دهنده شور و شعور اجتماعی مردم دانست و گفت: ملت در تجلیل از سرباز وطن و همرزمانش، در مقابل آمریکا و تندروهای اطرافیان ترامپ اعلام ایستادگی کرد.  

‎دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش فارس با اشاره به توییتی از جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا که ترور سردار سلیمانی را اولین گام برای سقوط جمهوری اسلامی عنوان کرده بود، بیان داشت: ‎در مقابل این ادعاها، حضور  بی‌نظیر و میلیونی مردم در مراسم وداع با حاج قاسم سلیمانی باعنوان یک نظامی ارشد، آمریکا را از رسیدن به اهدافش دور کرد.

کریمی گفت:سردار سلیمانی باعنوان  یک نظامی وارد سیاست و رقابت‌های جناحی  نشد و به تعبیر مقام رهبری فراجناحی و مردمی و مخلصانه زیست؛ از همین رو این خیزش مردمی، افزون بر ادای احترام به مقام والای سردار شهید، پیام محکمی به آمریکا بود تا بداند با ملتی واحد روبه‌رو است، ملتی که  با  آگاهی عملی و قلب جمعی به میدان آمد و  این رخداد بزرگ را آفرید.

‎این فعال سیاسی با اشاره به بروز ناآرامی‌ها در اعتراض به گرانی بنزین در آبان ماه ۹۸ بیان کرد: همبستگی مردم به منزله سرمایه‌ای بی‌نظیر درست زمانی رقم خورد که کمتر از دو ماه از اعتراضات خیابانی نگذشته بود و آمریکا و اپوزسیون خارج‌نشین به خیال خام خود  بر اختلافات داخلی و اعتراضات مطالبه‌محور ملت حساب باز کرده بودند.

وی ادامه داد: شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش مردم را در کنار هم قرار داد و باید گفت در این چند روز به معنای واقعی کلمه  "ملت ایران" به زیبایی درمقابل دوربین‌های جهانی صف کشیدند و باعث شدند طمع دشمن ناکام بماند.

کریمی عقب‌نشینی ترامپ از تهدیدهایش بعد از موشک باران مهمترین پایگاه نظامی آمریکا در بغداد توسط سپاه پاسداران را از برکات یکپارچگی ملت ایران در مراسم وداع با سردار سلیمانی دانست و افزود: این حضور بی‌نظیر شرایط مهمی را برای جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل و منطقه‌ای فراهم کرده است که می‌توان با تدبیر مدیریت هوشمندانه آن را فرصتی گرانبها تعبیر کرد.

وی ابراز داشت: حراست از منافع ملی و آرمان‌های انقلاب و تمامیت ارضی کشور، در هم شکستن مرز بندی‌های خودی و غیرخودی در کشور که  باید آن را به رسمیت شناخت و نیز تکریم و احترام و اعتماد به همه ایرانیان با گرایش‌های مختلف سیاسی، زبان، مذهب و سبک زندگی از اهداف بدرقه میلیونی سردار سلیمانی بود.

‎ این فعال سیاسی پذیرش کثرت در عین وحدت و پایداری وحدت و انسجام را دو موضوع به آمیخته دانست و گفت: امروز می‌بینیم که فیلم  سخنرانی این سرباز وطن در توجه‌کردن به پذیرش همه سبک‌های متفاوت  زندگی در فضای مجازی دست به دست می‌گردد و از سردار سلیمانی، سردار دلها می‌سازد.

‎کریمی اظهار داشت: مردم باید از این وحدت و همگرایی به‌مثابه سرمایه بی‌نظیر و موهبتی الهی مراقبت کنند؛ همچنین همه ارکان نظام نیز باید در عمل این همگرایی ملی را پاس بدارند و تمام این حضور را به  رسمیت بشناسد.

وی با تاکید بر اینکه دایره نظام باید به وسعت حضور مردم در وداع با سردار سلیمانی، توسعه یابد، گفت: ارکان نظام  باید همان‌گونه که در فصل سوم قانون اساسی تصریح شده، شرایط بهره‌مندی از فرصت‌ها و امکانات را در عمل برای همه ایرانیان را فراهم کنند تا دیگر کسی به‌خاطر داشتن گرایش سیاسی یا سبک زندگی متفاوت، از  حقوق اجتماعی محروم یا رد صلاحیت نشود.

دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش فارس افزود: صدا و سیما نیز باید مانند این چند روز که حضور بی نظیر مردم با گرایشات متفاوت را  بنام ملت ایران ثبت کرد، با اصلاح سیاست‌های انحصاری و تنگ‌نظرانه خود، این رسانه را  به هویت اصلی‌اش یعنی رسانه ملی بودن بازگرداند تا  همه کسانی که  دل در گروه منافع و امنیت ملی دارند، امکان اظهار نظر بیابند.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه (سیزدهم دی‌ماه ۹۸) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.