زن و مرد،پیر و جوان  در مسیر شماره ۲ راهپیمایی مردم شیراز که از چهارراه شاهزاده قاسم به سمت حرم مطهر شاهچراغ (ع) امتداد داشت دیده می‌شدند.

همه آمده بودند

حضور مردان و زنان با پوشش‌های متفاوت یکی دیگر از نکات مورد توجه در این آیین بود.

موضوعی دیگری که در مسیر راهپیمایی و عزاداری سردار سلیمانی در شیراز جلب توجه می‌کرد حضور پرشمار افغانهای ساکن این شهر بود که در بین آنها روحانیون،کفن پوشان و لباس رزم پوشان کشور افغانستان نیز مشاهده می‌شد که در این مسیر سینه زنی می کردند.

مسوول دفتر آیت الله محقق کابلی که در بین راهپیمایان افغانستانی آیین بزرگداشت سردار سلیمانی در شیراز حضور داشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: فقدان و نبودن حاج قاسم سلیمانی در بین ما مصیبتی عظیم است که نه تنها به مردم ایران بلکه به همه مردم مظلوم جهان تحمیل شده است.

حجت الاسلام محمد انور احمدی افزود: همه انسانهای آزاده از اقدام تروریستی آمریکای جنایتکار اعلام انزجار کرده اند و به همین جهت مهاجرین افغانستانی در شیراز نیز امروز در این راهپیمایی حاضر شدند که اقدام خبیثانه آمریکا را محکوم کنند.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی محور و هسته مقاومت را در سراسر جهان اسلام پایه گذاری کرد و به همین دلیل در دل تمام انسانهای آزاده جهان تا ابد جای دارد.

سخنان سرباز افغانستانی حاج قاسم

تعدادی از سربازان حاج قاسم سلیمانی و تشکیل دهنده لشکر فاطمیون نیز در بین راهپیمایان دیده می‌شدند که با لباس‌های رزمشان به این محل آمده بودند.

علی  ۲۷ ساله یکی از همین مدافعین حرم است که در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: افتخار می‌کنم که سرباز حاج قاسم سلیمانی هستم و تا ابد به این سربازی  میبالم.

او ادامه داد: از سال ۹۲ در جبهه سوریه حاضر شدم و کماکان نیز در این کشور مشغول دفاع هستم.

وی که زاده کشور افغانستان است افزود: کافی است رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت الله سید علی خامنه‌ای اجازه گرفتن انتقام خون حاج قاسم را صادر کنند تا آمریکا بداند که در این صورت لحظه‌ای درنگ نخواهیم کرد.

ژنرال خاکی 

وی از خاطرات حضور سردار سلیمانی در بین سربازان لشکر فاطمیون سخن گفت و اضافه کرد: حاج قاسم زمانی که در بین سربازان این لشکر حاضر می شد هیچ شباهتی به یک ژنرال بلند پایه نداشت بسیار خاکی ،متواضع و خودمانی بین سربازان می‌آمد و با آنها سخن می‌گفت.

او گفت: افسوس می‌خورم که چرا عکس یادگاری با حاج قاسم نینداختم؛ا هرکس از بچه‌های لشکر فاطمیون که با او عکس یادگاری گرفته بود اکنون شهید شده و من از قافله آنها دور مانده‌ام.

این سرباز لشکر فاطمیون خطاب به سران آمریکا گفت: آمریکا و اسرائیل جنایتکار بدانند که ما بسیج جهانی به دنبال راهی برای نابودی این جنایتکاران هستیم.

خون سلیمانی اثرگذار است 

فرمانده انتظامی استان فارس نیز در بین راهپیمایان مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قاسم سلیمانی حضور داشت و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن عرض تسلیت به دلیل این حادثه تروریستی ،گفت: یک سردار رشید و پایه اصلی انقلاب اسلامی از بین ما رفته است و این برای ما ضایعه بزرگی است.

سردار سرتیپ دوم رهام بخش حبیبی افزود: به روح بلند حاج قاسم تبریک می گویم که خداوند آنقدر او را دوست داشت که رفتن و شهید شدن او از زمان ماندنش بیشتر اثرگذار بوده است.

وی ادامه داد: خون حاج قاسم ریشه انقلاب اسلامی ایران را قوی تر و دشمن را خوارتر کرده است‌.

فرمانده انتظامی فارس اضافه کرد: امیدوارم ما مسوولان نیز این موضوع را درک کنیم و رهرو خوبی برای این سردار رشید اسلام باشیم.

شهادتی که موازنه بین‌المللی را بهم زده است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان فارس نیز در حاشیه برگزاری این مراسم به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: امروز روز خروش ملت ایران و جهان اسلام است.

حجت الاسلام محمد صادق مهرابی افزود: امروز همه آمده اند که جبهه انقلاب را تقویت کرده تا به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی تنها یک نظامی و پاسدار نبود بلکه یک سپاه و ارتش کامل بود.

وی اضافه کرد: شهادت سردار سلیمانی امروز موازنه‌های بین المللی را برهم زده و همچنین مصوبه خروج نظامیان آمریکایی از عراق را نیز در پی داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس،خروش جهان اسلام برای انزوای استکبار جهانی و آمریکا را از جمله نویدهای و افق های ارزشمند شهادت حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و گفت: با این خروش و جوششی که بعد از شهادت حاج قاسم بین مسلمانان و آزادی خواهان جهان ایجاد شده بزودی نمازمان را در قدس بجا می آوریم.

وی بیان کرد: انتقام سختی که رهبر معظم فرمودند همین انسجام و اتحاد برای خروج آمریکا از خاورمیانه است و بزودی پرچم مقاومت در قدس برافراشته خواهد شد.

به اجبار مدرسه نیامدیم 

حضور دانش آموزان در بین راهپیمایان محسوس بود که با خبرنگار ایرنا گفت و گو کردند. 

امیر نکیسایی دانش آموز گفت: به همراه چند نفر از همکلاسی‌ها و دوستانم در پایه هشتم و نهم از دو مدرسه امیرکبیر و شهید رجایی شیراز به این مراسم آمدیم تا عرض ارادتی به مقام شهید سلیمانی کنیم و مشت محکمی بر دهان جنایتکاران بکوبیم.

نیما شفیعی دیگر دانش آموز حاضر در این آیین بود که گفت: سردار سلیمانی انسانی شجاع بود که تا آخرین نفس برای حفظ امنیت ایران جنگید و از تمام ملت مظلوم سایر کشورها نیز دفاع کرد.

من هم قاسم سلیمانی هستم

او شهادت را زیبنده سردار سلیمانی دانست و افزود: آمده ام در این مراسم که بگویم من هم یک قاسم سلیمانی هستم.

حسین زارع دیگر دانش آموز کلاس هشتمی بود که در این آیین حاضر بود و گفت: بعضی می گویند که دانش آموزان به اجبار به اینگونه مراسم می آیند اما امروز مدرسه ما تعطیل بود اما من با اشتیاق خودم به اینجا آمدم و آرزو دارم روزی مانند سردار سلیمانی شهید شوم.

شایان قاسمی دیگر دانش آموزان حاضر در این مراسم بود که به خبرنگار ایرنا گفت: قطعا راه سردار سلیمانی را ادامه خواهیم داد و تا نابودی ترامپ و استکبار جهانی کوتاه نخواهیم آمد و تا همیشه پشت سر رهبرمان ایستاده‌ایم.

شهادت حاج قاسم نسل جدیدی از رویش را رقم زد

علی نسیمی یکی از دانشجویان شیرازی حاضر در این مراسم گفت: شهادت سردار سلیمانی نسل جدیدی از رویش را در ایران اسلامی و کشورهای منطقه رقم زد.

وی ادامه داد: شبکه‌های معاند بدانند که این مردم با پای خود و با عشق به این مراسم آمده اند.

این دانشجو بیان کرد: قطعا تمام ملت ایران در همه ابعاد نظامی ،علمی و فرهنگی برای سربلندی این کشور در همه عرصه ها با قدرت تر از قبل تلاش خواهند کرد.

او ادامه داد: شهادت سردار سلیمانی باعث رویش و متحد شدن تمام مردم ایران با هر نگرش و تفکری شده و شهادت این شهید همانند زمان حیاتش موجب برکت برای ایران خواهد بود همانگونه که بخشی از این فواید را در روزهای گذشته مشاهده کردیم.

سلیمانی مردم را تقسیم بندی نکرد

آرزو محقق دانشجوی دیگری بود که به همراه تعدادی از هم دانشگاهی های خود به این مراسم آمده بود،او به خبرنگار ایرنا گفت: شهادت سردار سلیمانی دل همه مردم ایران و مردم کشورهای منطقه را به درد آورد.

محقق بیان کرد: شهادت این سردار اسلام همچنین لرزه بر تن مستکبرین جهان نیز انداخته بگونه ای که مشاهدات حکایت از این دارد که آمریکا سران ۱۶ کشور جهان را واسطه کرده که از انتقام ایران در امان بماند.

وی اضافه کرد: سردار سلیمانی برای همه مردم ایران با هر تفکری قابل احترام بود زیرا او فردی بود که به همه جامعه با خصوصیات مختلف احترام می گذاشت و جامعه را به خوب و بد، تقسیم بندی نکرده بود.

وی ادامه داد: مردم هم در مراسم وداع با این سردار سنگ تمام گذاشتند و به دور از جناح بندی سیاسی و اجتماعی برای وداع با او آمدند.

سردار برای آرامش ما شهید شد

حضور زنانی که کودکان خود را به آغوش گرفته و یا با خانواده خود به این مراسم آمده بودند نیز کاملا محسوس بود.

یکی از این زنان که به همراه ۳ کودک خود به مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی در شیراز آمده بود به خبرنگار ایرنا، گفت: حضور ما در این مراسم کمترین کاری است که می توان انجام داد.

فاطمه عبودی افزود: سردار سلیمانی در نیمه شبی که اغلب مردم ایران در خواب بودند برای آرامش و امنیت ما به شهادت رسید.‌

وی در پاسخ به سوالی در خصوص سختی آمدن با سه کودک خردسال در این آیین گفت: این کمترین کار ممکن برای تجلیل از مقام این شهید والا مقام است و قطعا نام سردار سلیمانی در تاریخ ایران همیشه جاودانه خواهد ماند.

عزت خدا دادی

زارعی یکی از شرکت کنندگان در این راهپیمایی بود که به خبرنگار ایرنا گفت: از شهرستان مرودشت برای شرکت در این مراسم به شیراز آمده ام تا بگویم عزت و ذلت دست خدا است و سردار سلیمانی با عزت شهید شد و ترامپ نیز روزی با ذلت به درک واصل می شود.

او ادامه داد: خروش میلیونی مردم ایران و جهان بعد از شهادت سردار سلیمانی موضوع مهمی است که قطعا فواید ارزشمندی برای مردم منطقه خاورمیانه و اسلام به دنبال دارد.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۹۸ سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله تروریستی هوایی آمریکا در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.