امیر بنی کریمی روز یک‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت : مصرف بنزین در استان فارس در یک و نیم ماه گذشته از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر در روز با ۱۶ درصد کاهش  به حدود  ۵ میلیون لیتر رسیده است ، کاهش مصرف بنزین در هفته های نخست اجرای برنامه مدیریت مصرف بنزین به بیش از ۲۵ درصد هم رسید.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون ۱۲۹ جیگاه عرضه گاز   CNG در استان فارس فعال است گفت: سیاست کلی شرکت پخش افزایش این جایگاه‌ها و هدایت مصرف بنزین به سمت مصرف گاز است ، ۱۰ جایگاه جدید گاز CNG نیز در استان فارس در حال راه اندزای است که دو جایگاه تا پایان امسال به بهره برداری می سد. ۸ جایگاه نیز در ماه‌های نخست سال آینده در شهرستان های استان فارس تجهیز و راه اندازی خواهد شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس اضافه کرد: مصرف گاز CNG  در استان فارس نیز در یک و ماه نیم گذشته از یک میلیون و ۵۴۴ متر مکعب در روز به یک میلیون و ۵۴۴ میلیون متر مکعب رسیده ، رشد ۲۲ درصدی در مصرف گاز CNG  بیانگر موفق بودن برنامه های ترغیب عمومی به مصرف گاز و کاهش مصرف بنزین است.

بنی کریمی همچنین از افزایش ظرفیت ایجاد جایگاههای عرضه گاز CNG  در استان فارس خبر داد و گفت: ظرفیت عرضه CNG  دراستان فارس اکنون ۱۶۱ هزار متر مکعب در ساعت است و این ظرفیت تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب قابل افزایش است ، ظرفیت عرضه CNG  دراستان فارس حدود ۵.۶ درصد از ظرفیت کشور است.

این مقام مسوول همچنین درباره اندازه گیری کمی و کیفی عرضه سوخت در استان فارس گفت: ناظران و بازرسان در ماه به صورت تصادفی به جایگاههای عرضه سوخت سرکشی می کنند و سنجش کاملی از نازل های عرضه سوخت انجام می گیرد و تا کنون در هیچکدام از جایگاهها حتی یک مورد کم فروشی عرضه سوخت گزارش نشده است.

عرضه بنزین یورو ۴ در شیراز ادامه دارد 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس درادامه گفت: بیش از ۹۰ درصد از بنزین عرضه شده در شیراز با کیفیت یورو ۴ عرضه می شود ، روزانه ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بنزین در شیراز عرضه می شود ، همه بنزین مصرفی در شیراز از پالایشگاههای خارج از استان فارس که تولید کننده بنزین یورو ۴ هستند تامین می گردد ، در همه مبادی جاده ای نیز گازوییل یورو ۴ عرضه می شود ، در برخی موارد حتی بنزین یورو ۵ هم عرضه شده است .

بنی کریمی ادامه داد : ممکن است در برخی مقاطع عرضه بنزین یورو ۴ در شیراز دچار نوسان شده باشد اما عرضه آن از یک میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر کمتر نشده است ، عرضه بنزین یورو ۴ در کلان شهرها یک مصوبه ملی است و با دقت و حساسیت دنبال شده است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.