احد فتوحی، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مجموع نیاز این شهرک به آب ۲۰۰ لیتر بر ثانیه است که تاکنون ۷۵ لیتر آن تامین شده و قرار است ۵۰ لیتر از طریق زه شیراز و مابقی نیز از محل خرید یا حفر چاه و تصفیه پساب خروجی فاضلاب شیراز تامین شود.
وی ادامه داد: با تامین این آب و اضافه شدن پساب فاضلاب تصفیه خانه شیراز که از طریق آب و فاضلاب شهری وارد مدار می‌شود بخشی از نیاز واحدهای تولیدی که آب میکروبی نیاز دارند نیز تامین می‌شود.
او اظهار داشت: دشت قره‌باغ که شهرک صنعتی شیراز در آن واقع شده یک دشت ممنوعه بحرانی است و امکان صدور مجوز برای  حفر چاه در آنجا وجود ندارد با توجه به قرار داشتن در سال رونق تولید دولت با صدور مجوز حفر چاه در این منطقه موافقت کرد.
فتوحی گفت: امیدواریم با تامین آب از چاه‌های اطراف شهرک و زه بزرگ شیراز و تصفیه خانه بزرگ شیراز بتوانیم آب شهرک را به شکل پایدار تامین کنیم.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس اضافه کرد: همچنین بناست که در سال‌های آتی بخشی از آب آشامیدنی مورد نیاز واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز از محل خط دوم انتقال آب به شیراز تامین شود.
فتوحی افزود: امیدواریم با تامین آب مورد نیاز جهت آبیاری فضای سبز این شهرک از طریق پساب فاضلاب تصفیه خانه شیراز و آب آزاد شده فضای سبز به واحدهای تولیدی مواد غذایی مستقر در شهرک صنعتی شیراز اختصاص یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.