حسین آرگیو ، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:در این تجمع،هیچگونه اعتراض سیاسی مطرح نشد؛ اگر اعتراضی در چارچوب قانون باشد قابل قبول است.

فرماندار فسا بیان کرد:‌مدیران مجموعه های آموزشی و روسای موسسات دولتی همه باید نقدپذیر باشند و نقد هم باید سازنده و با هدف رشد و ارتقای کیفیت آموزشی، علمی،رفاهی و فرهنگی باشد.

وی گفت: خواسته های دانشجویان کاملا صنفی، درون مجموعه ای و در چارچوب قانون بود ما هم خواسته های آنان را بررسی و پی گیری می کنیم و می کوشیم مشکلات صنفی و تحصیلی آنان به حداقل برسد.

عصر  دوشنبه ۲۵ آذرماه، جمعی از دانشجویان دانشگاه فسا در اعتراض به آنچه نحوه‌ مدیریت محسن اژدری رییس این دانشگاه نامیدند، برای چند ساعت در ساختمان فرمانداری فسا تحصن کردند که  فرماندار ویژه فسا در جمع معترضان حضور یافت و به مدت ۲ساعت شنونده سخنان دانشجویان بود.

حاکم بودن فضای تهدید و ارعاب در این دانشگاه در زمینه فعالیت‌های دانشجویان، عدم تخصیص بودجه برای برنامه‌های سیاسی و اجتماعی و در نهایت ایجاد فشار آموزشی بر برخی فعالان این دانشگاه از اصلی‌ترین دغدغه‌های معترضان بود.

عدم برگزاری جلسات هیات نظارت بر تشکل‌های دانشجویی و ایجاد وقفه در فرایند کار فعالیت‌های آنها، تهدید استادان و دانشجویان به اخراج از دانشگاه و ایجاد مشکل آموزشی برای آنها از دیگر مشکلات مطرح شده از سوی دانشجویان معترض بود.

این دانشجویان که چهره های خود را با پلاکارد پوشانده بودند گفتند:‌به دلیل واهمه از برخوردهای انضباطی و آموزشی رییس دانشگاه، چهره های خود را پشت پلاکاردهایمان پنهان کردیم.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.