شکرالله حسن بیگی روز چهارشنبه در پانزدهمین جلسه ستاد انتخابات استان تهران که در شهرستان دماوند برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان تهران اولین استانی بود که ستاد انتخابات را با مدیریت استاندار تشکیل داد و احکام اعضای ستاد به آنان ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه جلسات ستاد انتخابات در استان و جهت بررسی بیشتر در حوزه های انتخابیه تشکیل می شود، خاطرنشان کرد: این جلسه پانزدهمین جلسه ستاد انتخابات استان است که با حضور فرمانداران حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه تشکیل شد و با توجه به نزدیک بود شهرستان پردیس به این حوزه انتخابیه، فرماندار این شهرستان نیز حضور داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این جلسه موضوعاتی همچون بخش آی تی، شعبات اخذ رای، موضوعاتی مربوط به نمایندگان فرماندار و بخشدار و دیگر موضوعات در این نشست مورد بررسی قرار گرفت، گفت: هم اکنون دو مرحله مهم انتخابات شامل تشکیل هیات اجرایی و ثبت نام داوطلبان را پشت سرگذاشتیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با تاکید براینکه در استان تهران ۳۷ هیات اجرایی برای ۳۵ نماینده مجلس یازدهم تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: در مرکز حوزه انتخابیه، کار رسیدگی به صلاحیت افراد انجام می‌شود و هیئت اجرایی، گزارش‌ها را دریافت و جمع‌آوری می‌کند و پس از آن تصمیم‌گیری صورت گرفته و در هیئت نظارت شهرستان و استان برای تأیید نهایی مطرح می‌شود.

وی گفت: هیئت اجرایی شهرستان در جزئیات کار وارد می‌شود و اگر تشخیص داد که داوطلبی زودتر از موعد اقدام به تبلیغات کرده است، می‌تواند تذکر داده یا به مراکز و شعبه‌های قضایی معرفی کند؛ بر اساس قانون، داوطلبان می‌توانند تنها یک بار حوزه انتخابیه خود را تغییر دهند.    

۳۸۶۸ داوطلب انتخابات مجلس در استان تهران نام‌نویسی کردند

حسن بیگی با بیان اینکه ٨٣ درصد داوطلبان آقایان و ١٧ درصد آنان را زنان تشکیل می دهند، افزود: ۲۴درصد از داوطلبان سابقه داوطلبی، ۲۵ درصد سابقه ایثارگری و ۴ درصد سابقه نمایندگی داشتند و گروه های آنان نیز ۳۰ تا ۳۵ سال ۵۷۰نفر، ۳۶ تا ۴۰ سال ۸۳۲ نفر، ۶۶ تا ۷۰ سال ۷۴ نفر و ۷۱ تا ۷۵ سال ۲۷ نفر می باشند.

وی گفت: هم اکنون ۱۷۲ نفر لیسانس، ۶۲۵ نفر دکترا، ۱۷۸ نفر حوزه و دو هزار و ۸۹۰ نفر فوق لیسانس دارند؛ شغل داوطلبان این دوره نیز ۳۰۹ نفر فرهنگی، ۱۱۱ پزشک، ۴۲۸ داوطلب استاد دانشگاه، یکهزار و ۴۵۸ نفر کارمند، ۳۷۵ نفر بازنشسته، ۶۲ نفر بیکار، ۲۰ نفر نظامی، ۱۱۴ نفر وکیل، ۶۴۰ نفر شغل آزاد و ۴۱ نفر نیز روحانی بودند.

رییس ستاد انتخابات استان تهران به تفکیک ثبت نام در حوزه های ٦ گانه تهران پرداخت و گفت: از این تعداد سه هزار و ۴۷۶ نفر در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ثبت نام کردند که تشکیل ۱۲ نفر هنوز مشخص نیست که در صورت کامل شدن مدرک به این تعداد افزوده می شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: در حوزه انتخابیه پاکدشت ٣١ نفر، دماوند و فیروزکوه ٧٧ داوطلب، رباط کریم و بهارستان ١٠۳ نفر، ورامین، پیشوا و قرچک ۵۳ داوطلب و شهریار، قدس و ملارد ۱۰۷ نفر ثبت نام کرده اند.

وی گفت: تعداد کل داوطلبان اقلیت های دینی در مجلس چهار نفر هستند که هم اکنون ٢١ نفر اعلام آمادگی کردند و درخصوص خبرگان رهبری نیز آخرین آمار ۵۸ نفر ثبت نام کردند و ثبت نام آنان تا فردا ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.