حجت الاسلام سیدکاظم موسوی روز سه شنبه در نشست هیأت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی استان فارس از انجام۳۵۰ مورد بازرسی از ابتدای امسال تاکنون توسط هیأت نظارت بر حقوق شهروندی این استان خبر داد و گفت: تأکید بر  رعایت کرامت افراد در دستگاه قضایی و حفظ حرمت انسان‌ها در قانون حفظ حقوق شهروندی تصریح شده است.

رییس کل دادگستری استان فارس با اشاره به این که اقدامات ارزشمندی در دوران تحول قضایی در دستور کار هیأت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی استان فارس است گفت: این اقدامات نشانگر اهمیت حقوق شهروندی در دیدگاه مجموعه قضایی است.

حجت الاسلام  موسوی خاطر نشان کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای حقوق شهروندی جایگاه ویژه و رفیعی قائل شده است و بدون تردید حقوق همه جانبه افراد ، ایجاد امنیت قضایی عادلانه و تساوی عموم در برابر قانون از مهم ترین برنامه ها و محورهای فعالیت دادگستری فارس می باشد.

رییس کل دادگستری استان فارس  با تأکید بر اینکه قوه قضائیه بر طبق قانون اساسی پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت است گفت: دستگاه قضایی توجه ویژه ای برای کرامت و ارزش انسانی قائل شده است و اقدامات مؤثر و عدیده ای را در این راستا انجام داده است ، اقدامات صحیح و عادلانه مسئولین قضایی ، اطلاعاتی و امنیتی و انتظامی در حفظ و صیانت از کرامت و ارزش والای انسانی و احترام به آزادی های مشروع و حقوق شهروندی همواره مورد توجه قضات ، ضابطین و ناظرین زندان‌ها و بازداشتگاه ها است.

وی با بیان این که با ظرفیت‌سنجی‌های انجام شده از ابتدای سال تا کنون بیش از ۲۰۰ دوره آموزشی با محوریت حقوق شهروندی نیز در دستور کار قرار گرفته و اجرا شده است گفت: این آمارها در مقایسه با سال‌های گذشته بیانگر رشد قابل توجهی است.

حجت الاسلام  موسوی همچنین تصریح کرد: برنامه‌ریزی مدونی در هیأت نظارت بر حقوق شهروندی استان فارس انجام شده است که طی آن  علاوه بر حوزه‌های قضایی، مراجع انتظامی، زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها، حتی دور افتاده‌ترین و صعب‌العبورترین پاسگاه‌های انتظامی نیز مورد بازرسی قرار گرفته اند.

وی با اشاره به این که در جلسات این هیأت با تصویب مصوبات و صدور بخشنامه‌های مختلف اجرای قانون حفظ و صیانت از حقوق شهروندی پایش می گردد گفت: در این هیأت علاوه بر بررسی، پیشگیری و ارجاع تخلفات به مراجع صالح، ایجاد انگیزه خدمت و اجرای حقوق شهروندی با پیشنهادات تشویقی در دستور کار قراردارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.