حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز پنجشنبه در دیدار قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان زنجان با رئیس قوه قضائیه با ارائه گزارش مختصری از عملکرد دادگستری کل این استان در یک سال گذشته، اظهار داشت: طی این مدت، ۱۲۱ هزار پرونده به صورت یکتا و ۲۷۷ هزار پرونده به صورت غیریکتا توسط ۱۲۹ قاضی مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه میزان رسیدگی‌ها ۲ درصد بالاتر از میانگین کشور است، خاطرنشان کرد: این موضوع نشان از اهتمام در رسیدگی به پرونده‌ها دارد.

صادقی نیارکی افزود: جمعیت زندان‌های استان در پنج ماه اول سال جاری ۱۹ درصد کاهش یافته و در کنار کاهش معنادار، ورودی زندان‌ها نیز هشت درصد کاهش یافته که میانگین کاهش ورودی در کشور، پنج درصد است.

وی ادامه داد: طی این مدت، تعداد پرونده‌های مُسن (یک سال به بالا) نیز به میزان ۱۵ درصد کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به ساماندهی نیروهای قضایی و اداری در راستای سیاست «همه در خدمت قضاوت»، گفت: ۲۸ درصد از نیروهای ستادی کاسته و به نیروهای صف، افزوده شده‌اند و هیچ خللی نیز در امور ستاد پیش نیامده است.

وی افزود: ۴۰ مورد بازدید از ۱۳ حوزه قضایی و ۶ مورد بازدید نیز از سازمان‌های تابعه دادگستری در استان طی این مدت انجام شده است.

صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: اجرای پرونده‌های معطل مانده از سال‌های گذشته، ایجاد گفتمان مطالبه‌گری در حقوق عامه و مبارزه با فساد، توجه و اهتمام لازم به استحکام و اتقان آرا، توجه به آموزش با توجه به نیازسنجی‌های صورت‌گرفته از پرونده‌های نقض‌شده، کاهش پرونده‌های وارده به محاکم دادگستری و دادسراها و ساماندهی شوراهای حل اختلاف با رویکرد ایجاد صلح و سازش نیز از دیگر اقدامات دستگاه قضایی در استان زنجان است.

وی اظهار داشت: کارگروه پیگیری چرایی نقض پرونده‌ها تشکیل شده که کاهش چهار درصدی در تعداد پرونده‌های نقض شده را در پی داشته است.

صادقی نیارکی گفت: در راستای جلب اعتماد عمومی، ۲ هزار و ۹۹۸ مورد ملاقات چهره‌به‌چهره با مردم صورت گرفته و میز خدمت نیز جمعه‌ها و در همه مصلاهای نماز جمعه استان دایر است.

وی افزود: حضور هیات قضایی استان در مساجد نیز در راستای جلب اعتماد عمومی است که رضایتمندی مردم را در پی داشته است.

۹۵۵۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.