دکتر مژده علی‌نژاد، دوشنبه در سمینار اصول تجویز داروهای تزریقی و عوارض آنها که در جهرم برگزار شد، افزود: پنی سیلین از دسته آنتی بیوتیک‌های تزریقی است که بیشترین عارضه همچون شوک‌های حساسیتی، عوارض قلبی و تنفسی بر روی بیماران داشته است.

وی اظهار داشت: اصرار عموم مردم به خود درمانی و تجویز بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها به ویژه داروهای تزریقی همچون پنی‌سیلین باعث بروز عوارض جانبی در بیمار می‌شود.

علی‌نژاد بیان کرد: بعد از پنی‌سیلین، ونکومایسین و سفتریاکسون، بیشترین عوارض را برای بیماران در پی داشته است که بعضی از دلایل آن به سبب تزریق ناصحیح دارو و یا تداخل آن با مصرف داروهای دیگر است.

این پزشک داروساز،هدف از برگزاری این سمینار را افزایش نگرش و دانش کادر درمانی و به ویژه پرستاران نسبت به تجویز صحیح و اصولی داروهای رایج تزریقی همچون آنتی‌بیوتیک‌ها دانست و گفت: برای کاهش عوارض آنتی‌بیوتیک‌های تزریقی، روش صحیح تست آنها و چگونگی تزریقشان بسیار مهم است. 

همچنین در این سمینار در باره عوارض ناخواسته داروها (Adverse Drug Reaction) که موسوم به " ADR" است برای گروه هدف که پرستاران شرکت کننده در این سمینار بودند، مطالبی ارایه شد.  

شهرستان جهرم در فاصله 193 کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.