سیاوش امیر مکری، شنبه در بازدید از روند عملیات ساخت پایانه جدید فرودگاه جهرم اظهار داشت: با توسعه فرودگاه جهرم، افزون بر حمل مسافر، امکان ترانزیت بار و عملیات خدمات حمل و نقل هوایی موسوم به "کارگو" از این فرودگاه نیز ممکن خواهد شد و این مهم در رونق اقتصادی این شهرستان نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در باره پایانه جدید فرودگاه جهرم هم گفت: عملیات اجرایی این پایانه از سال 97 در زمینی به مساحت یک‌هزار و 500 مترمربع آغاز شد 

و تا کنون 70 میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است.

امیر مکری با اشاره به اینکه این پایانه از ظرفیت پذیرایی 200 مسافر برخوردار است و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد، بیان داشت: ساخت این پایانه گامی در جهت توسعه فرودگاه جهرم است و هر جا که فرودگاه رونق داشته باشد، زمینه‌های توسعه آن منطقه نیز فراهم می‌شود.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تداوم پروازها بستگی به استقبال متقاضیان دارد و مردم شهرستان جهرم از انجام پرواز از فرودگاه این شهر به مقصد تهران و مشهد استقبال کرده‌اند و امیدواریم شهروندان جهرمی با تداوم پشتیبانی خود، از فعال بودن فرودگاه این منطقه همچنان حمایت کنند.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و مدیرکل فرودگاه‌های فارس، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران را در این بازدید همراهی می‌کردند.

فرودگاه جهرم در سال ۱۳۴۸ تاسیس شد. وسعت این فرودگاه ۱۲۴ هکتار است و براساس توافق‌های انجام شده، ۸۰ هکتار دیگر به فرودگاه اضافه شد. این فرودگاه پس از وقفه‌ای ۱۰ ساله در پرواز، سال ۱۳۹۶ با 2 پرواز رفت و برگشت در هفته به تهران از نو فعال شد و هم‌ اکنون به صورت هفتگی، سه پرواز رفت و برگشت به مقصد تهران و یک پرواز به مقصد مشهد دارد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.