حسن نوروزی، شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: این در حالی است که متوسط افزایش این اعتبارات در کشور ۱۵ درصد بوده است.
وی، تعداد طرح‌های ملی (موافقت‌نامه آنها در مرکز مبادله می‌شود) و ملی با ویژگی استانی  (موافقت‌نامه آنها در استان مبادله می‌شود) در سال ۹۸ را ۱۶۲ طرح برشمرد و ادامه داد: سال آینده این تعداد به ۱۵۲ طرح رسیده که البته ۶ طرح فاضلاب شهری در استان در یک طرح تجمیع شده که علت آن نیز این است که دولت خواسته آنها را در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ تکمیل کند.
او اظهار داشت: اعتبارات عمرانی استان در سال ۹۸ در بخش استانی تحت عنوان تملک دارایی سرمایه‌ای ۲۶۲ میلیارد تومان مصوب شده بود که از این میزان ۲۲۹ میلیارد تومان ابلاغ گردید.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس گفت تصریح کرد: در سال ۹۹ نیز این عدد به ۳۸۹ میلیارد تومان افزایش یافته است.
نوروزی، درآمد سه درصد نفت و گاز برای امسال را ۳۳۴ میلیارد تومان برشمرد و افزود: از این عدد ۲۹۱ میلیارد تومان در سال ۹۸ ابلاغ شد.
او اضافه کرد: به دلیل محدودیت فروش نفت در کشور این درآمد برای سال آینده ۱۷۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
وی گفت: امسال یک هزار و ۶۳۸  میلیارد تومان اعتبار مصوب استانی داشته‌ایم که این عدد سال ۹۹ به یک هزار و ۶۴۴ میلیارد تومان افزایش یافته است.
نوروزی ادامه داد: در پروژه‌های ملی و ملی با ویژگی استانی هم که اعتبار امسال یک هزار و ۳۵۶ میلیارد تومان بوده که سال آینده با ۳۴ درصد افزایش به به یک هزار و ۸۱۸ میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی درباره مهمترین پروژه‌های استانی مد نظر دولت در بودجه سال ۹۹ هم گفت: از جمله این پروژه‌ها یکی آزادراه شیراز – اصفهان است که که اعتبار آن از ۷۸ میلیارد تومان سال ۹۸ به ۲۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ افزایش یافته است.
او افزود: علاوه بر این برای سال ۱۴۰۰ هم ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر در نظر گرفته شده که کمک خواهد کرد پروژه تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس اضافه کرد: راه‌آهن اقلید - یزد هم از دیگر پروژه‌های مهمی است که برای سال آینده ۳۰۰ میلیارد تومان برای آن پیش‌بینی شده است.
وی افزود: در مجموع کل اعتبارات استانی و ملی استان فارس از ۲ هزار و ۹۹۴ میلیارد تومان در سال ۹۸ به سه هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان در سال ۹۹ افزایش یافته است.
او گفت: همچنین امسال درآمد مصوب استان سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که سال آینده به چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.