به گزارش ایرنا،هوشنگ صیدالی روز سه شنبه دردیدار با مدیرکل امورمالیاتی کهگیلویه وبویراحمد به حیاتی بودن نقش پرداخت مالیات در تامین منابع مالی کشور اشاره کرد و افزود:در شرایطی که مقوله کاهش وابستگی به اقتصاد نفتی نیازی ضروری است، باید رویکرد وصول مالیات به شناسایی منابع و فعالیت های غیرنفتی باشد درحالی که هنوز بخش زیادی از درآمدهای مالیاتی مربوط به نفت است.
وی با بیان اینکه جذب سرمایه و اجرای طرح های جدید لازمه حرکت در مسیر توسعه اقتصادی افزایش درآمد و وصول مالیات است که در شرایط کنونی محدودیت های زیادی برای تحقق این اهداف وجود دارد.
وی بیان کرد: کمک به رونق تولید،توسعه خدمات رفاهی و عمرانی منطقه از اولویت شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران است.
وی نبود مراکز بنگاه های اقتصادی و شرکت های توانمند در بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد را یادآور شد و اظهار داشت که این خلاء توقعات زیادی را برای جبران نیازهای دیگر بخش ها متوجه شرکت بهره برداری نفت و گاز کرده است.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های مهم زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ایران است.
این شرکت با بهره گیری و توانمندی از 10 واحد بهره برداری، پنج کارخانه نمک‌زدایی در مدار، 2 کارخانه نمک‌زدایی در دست اقدام، 11 ایستگاه فشار و تزریق گاز، سه مجتمع بزرگ پالایشگاهی گاز و گازمایع، سیستم گاز آغار و دالان مشتمل بر ۱۲ دستگاه شیرگاه و لخته گیر مایع و چندین واحد آزمایشگاه شیمیایی، 6 واحد آبرسان، حدود 110 تفکیک گر سرچاهی و بوستری، 3 ایستگاه برق فشار قوی و بیش از ۶۷۰۰ کیلومتر خطوط لوله از قطر ۴ تا ۵۲ اینچ دارد.
مدیرکل امورمالیاتی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این دیدار گفت: اگرچه شکوفایی اقتصاد غیرنفتی مهمترین اولویت و نیاز کشور است اما نفت هنوز مهمترین شریان حیاتی اقتصادی کشور است.
محمد علی غفازی افزایش درآمدهای مالیاتی درسال جاری را یادآور شد هنوز بخش زیادی از وصول مالیات این استان مربوط به نفت است.
وی با اشاره به تعامل خوب دو مجموعه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و امورمالیاتی افزایش درآمدهای مالیاتی از منابع غیرنفتی را از برنامه های امور مالی دانست.
دراین نشست راهکارهای همکاری شرکت بهره برداری نفت و گاز و اداره کل امورمالیاتی با حضور مدیران و کارشناسان این دو مجموعه مورد بررسی و تبادل نظر قرارگرفت.
امروز همچنین فرماندار گچساران و مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد با هم دیدار داشتند.
فرماندارگچساران در این نشست یکی از بحث های مهم تامین منابع مالی کشور را مالیات دانست و گفت: ضرورت قطع وابستگی کشور به نفت دستیابی به منابع غیرنفتی ازجمله مالیات یک ضرورت حیاتی است.
علی خوان پایه افزود:این امر ضرورت اصلاح ساختار ها و پیشگیری از فرار مالیاتی ،شفافیت بخشی ، عدالت مالیاتی با رصد درآمدها و وصول مالیات بویژه از درآمدهای نجومی را دو چندان کرده است.
وی اظهار داشت: هر فعال و مجموعه اقتصادی به میزان بهره مندی از خدمات و درآمد باید سهم دولت را درقالب مالیات پرداخت کند.
فرماندار گچساران اضافه کرد:اقتصادکشور دست مردم و بخش خصوصی است و آنچه که درقالب مالیات بعنوان حقوق دولت پرداخت می شود ،هرگز متناسب با آنچه که باید پرداخت شود نیست و این امر بازنگری درامر فرآیند وصول مالیات را می طلبد.
وی تغییرنگاه فرهنگی را لازمه حصول موفقیت درزمینه ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مالیاتی دانست
فرماندار گچساران عنوان کرد: بخش زیادی از اقتصادجامعه دست بخش خصوصی است و این پتانسیل اقتصادی دست حدود۱۰درصد از جمعیت است که این مولفه پیامدهای سوئی برای اقتصاد عمومی عادلانه دارد که باید تلاش شود مالیات دانه درشت بیشتر رصد و وصول شود.
وی رسالت امورمالیاتی در تامین منابع مالی کشور را حساس و مهم توصیف و از فعالیت این مجموعه تقدیرکرد.
مدیرکل امورمالیاتی در دیدار با فرماندار گچساراننیز با اشاره به نقش مالیات در تامین رفاه عمومی همکاری و هم افزایی مدیران برای کمک به تحقق اهداف مالیاتی تاکیدکرد.
محمد علی غفاری به پرداخت میلیاردها ریال اعتبارسالانه از محل مالیات برارزش افزوده و عوارض آلایندگی به شهرهای کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این مهم با تلاش مجموعه تلاشگر امورمالیاتی ممکن می شود.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.