محمدرضا امیری، چهارشنبه در آیین بیست و دومین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی مدارس فارس که در دبیرستان دخترانه دکتر معطری ناحیه ۲ شیراز برگزار شد، یکی از مظاهر تحقق مردم سالاری را انتخابات دانست و اظهار داشت: انتخابات شوراهای دانش آموزی یک آمادگی برای حضور دانش آموزان در مناسبات اجتماعی به منظور ایفای نقش پُر رنگ‌تر در آینده جامعه است.

وی گفت: اساسا مردم‌سالاری را در شیوه نوین ایران اسلامی، مدیون انقلاب اسلامی هستیم که با پیروی از آموزه‌های دینی و بر اساس خواست عمومی مردم، در چهار کلمه استقلال، آزادی، جمهوری و اسلامی که شعار اولیه و ماندگار انقلاب است خلاصه می‌شود.

امیری، با اشاره به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که دوم اسفندماه ۹۸ برگزار خواهد شد، بیان داشت: انتخابات تنها راه و بهترین ابزار تحقق مردم سالاری برای تعیین سرنوشت کشور است، این انتخابات تمرین رشد و آگاهی، مسئولیت‌پذیری، اعتماد به‌ نفس و احساس مسئولیت نسبت به دیگران است که بی شک الزامات آن باید از سوی همگان پذیرفته شود.

فرماندار شهرستان شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب تدوین شده در مورد انقلاب و چهار دهه‌ای است که پشت سر گذاشته ایم و اینکه کشور ما چه وضعیتی داشته، به کجا رسیده و قرار است در دهه‌ آتی و در گام دوم، چه رخدادهایی را تجربه کنیم.

امیری اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، محور را جوانان کشور قرار داده‌اند که دانش آموزان سرآغاز این راه هستند و تاکید دولت و رئیس جمهوری نیز بر جوانان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.