این موضوع واکنش ذینفعان را در پی داشت و برخی از آنها روز سه‌شنبه با حضور مقابل سازمان جهاد کشاورزی استان و نیز استانداری فارس، توقف عملیات تخریب این گونه قطعات باغشهری را خواستار شدند.
برخی از این افراد ادعا کردند که تخریب صورت گرفته در بیش از نیمی از قطعات باغشهری، بدون اخطار قبلی بوده است.
این در حالی است که  ذبیح الله سیروسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز بر طی روند قانونی در این پیوند تاکید کرده است.
وی در این باره گفت:‌ این اقدام در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و همچنین در برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری طبق قوانین مربوطه در باغ شهرهای جدیدالاحداث منطقه قلات صورت گرفت.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز افزود:  ساخت و سازهای غیرمجاز شامل ساختمان، دیوار، محوطه، جاده و پی کنی، در بیش از ۱۰۰قطعه باغ شهر و بوسیله ۱۰ دستگاه لودر و بیل مکانیکی  تخریب شد.
سیروسی با اشاره به اینکه به استناد قانون، جهادکشاورزی موظف به حفظ و حراست از اراضی زراعی و باغی است، یادآورشد: اجرای عملیات مذکور در راستای وظایف محوله و با پیگیری معاون دادستان شیراز در امور زمین و حمایت همه‌جانبه نیروی انتظامی و حضور تعدادی از مسئولان شهرستان شیراز انجام شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز تاکید کرد: سامانه ۱۳۱ ارتباط مردمی مدیریت اموراراضی استان به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت، ثبت و پیگیری گزارش‌های مردمی در زمینه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی و مشاوره در زمینه قوانین مرتبط با امور اراضی است.
در گزارش روابط عمومی اداره جهاد کشاورزی شهرستان شیراز آمده است:‌ از ابتدای امسال افزون بر ۴۲۲ مورد اخطاریه برای متخلفان ساخت وسازهای غیر مجاز در این شهرستان صادر شده است.
بر اساس این گزارش، در این مدت، نسبت به قلع و قمع ۲۳۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز بر اساس تبصره ۲ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اقدام شد.
بر این اساس، از ابتدای امسال، جهاد کشاورزی شهرستان شیراز  ۲۴۴ پرونده را به اتهام تغییر کاربری غیرمجاز به مراجع قضایی ارسال کرده که از این میان، ‌تاکنون حکم قطعی درباره هفت پرونده صادر شده است.
این گزارش می‌افزاید:‌ علاوه بر گشت های روزانه دهگردشی و سامانه ۱۳۱، تعداد ۶ مورد گشت همپوشان دستگاه های متولی امور زمین نیز انجام شد.

قلات در غرب شهر شیراز واقع شده و از مناطق گردشگری محسوب می شود و  اوایل سال ۹۸ به عنوان روستای نمونه گردشگری ثبت شد. 

پیش از این، ده‌ها ویلای در حال ساخت در منطقه دشت ‌کوه شیراز و ابتدای جاده این کلانشهر به سمت خرامه، اول شهریور ۹۸ با حکم قضایی تخریب شد. در این پیوند،‌ ساخت و ساز غیرمجاز علت صدور این حکم اعلام شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.