کوروش مهرابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پروژه های افتتاحی و آغاز عملیات اجرایی بخش کشاورزی استان کرمانشاه در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هم از نظر تعداد و هم از نظر کیفیت از شاخص ترین پروژه های استان بوده که این موضوع بیانگر نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به بخش کشاورزی این استان می باشد.
او با اشاره به حمایت ها و تلاش های بی دریغ وزیر جهاد کشاورزی، مدیران و کارکنان بخش کشاورزی، استاندار تلاشگر و مجموعه مدیران ارشد استان، گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، 168 پروژه بخش کشاورزی با اعتبار بیش از 163 میلیارد تومان و ایجاد زمینه اشتغال برای یک هزار و 771 نفر افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.
رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: از 168 پروژه یاد شده 160 پروژه افتتاحی بوده که در ایام دهه مبارک فجر به بهره برداری رسیده و هشت پروژه نیز عملیات اجرایی آنها در این ایام آغاز شده است.
وی توضیح داد: پراکنش پروژه های بخش کشاورزی استان تقریبا در سطح تمام دهستان ها، بخش ها و شهرستان ها بوده و می توان گفت در تمام بخش ها و شهرستانها حتما یک یا چند پروژه از بخش کشاورزی وجود داشته است که این موضوع نشان دهنده اهمیت کشاورزی و برخورداری همه مناطق استان از فرصت عادلانه در اجرای پروژه های عمرانی و تسهیلاتی این بخش است.
مهرابی با اشاره به 92پروژه عمرانی از بین 160 پروژه افتتاحی گفت: علاوه بر تعداد و پراکنش مناسب پروژه ها، مبلغ هزینه شده برای اجرای پروژه های بخش کشاورزی نیز قابل توجه بوده و سرمایه گذاری 163 میلیارد تومانی که بیشترین مبلغ آن در قالب 92 پروژه عمرانی آب و خاک جهت اجرای سیستم های نوین آبیاری، از عزم جدی دولت تدبیر و امید برای ارتقای بخش کشاورزی استان کرمانشاه خبر می دهد.
استان کرمانشاه بیش از 950 هزار هکتار زمین زراعی دارد که سالانه بیش از چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.