مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، دوشنبه اعلام کرد:‌قیمت هر کیلوگوجهفرنگی خرید تضمینی ۱۱۵۰ تومان است و  هفت کارخانه فرآوری در شهرستانهای  مرودشت، شیراز و خرمبید و یک کارخانه در استان اصفهان به عنوان عاملین خرید حمایتی گوجه فرنگی همکاری دارند.

صمد رنجبری ادامه داد:‌ خرید حمایتی گوجه فرنگی به دستور وزیر جهاد کشاورزی و با همکاری مفید و مؤثر سازمان تعاون روستایی به عنوان نماینده دولت از بیستم و سوم مرداد ماه آغاز شده و تا آخر مهرماه ادامه دارد.

رنجبری هدف از اجرای این طرح را پایداری تولید، حفظ قیمت محصول در بازار و جلوگیری از ضرر و زیان تولید کنندگان برشمرد.

سازمان جهاد کشاورزی فارس اعلام کرد:‌خرید حمایتی گوجه فرنگی به دلیل کاهش قیمت این محصول، به منظور جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان و از بین رفتن انگیزه تولید این محصول، انجام می‌شود.

آغاز خرید توافقی سیب درختی درجه سه در فارس

در مطلب ارسالی سازمان جهاد کشاورزی فارس به نقل از مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس همچنین به آغاز خرید توافقی سیب درختی درجه سه برای حمایت از باغداران اشاره شده است.

رنجبری ادامه داد: با هدف تنظیم بازار از دوشنبه بیست و نهم مهرماه، شبکه تعاون روستایی در شهرستان های اقلید، سپیدان و شیراز به عنوان مناطق عمده تولید سیب استان اقدام به خرید سیب درختی درجه سه و صنعتی کرده است.

به گفته وی، خرید حمایتی و تخصیص یارانه صادارتی به سیب درختی نیز در حال پیگیری است.

رنجبری با اشاره به پیش بینی تولید بیش از ۳۹۰ هزار تن سیب درختی در استان فارس، اضافه کرد: بالغ بر ۱۹۵ هزار تن از این محصول آماده ارائه به استان های دیگر و صادرات به خارج از کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.