مصیب امیری روز پنج‌شنبه اعلام کرد:ساخت  ۱۳۷ پروژه اقامتی و گردشگری با پیشرفت حدود ۳۰ تا ۸۰ درصد در سطح استان با ۱۹ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در حال اجراست.

امیری با اشاره به اینکه ۴۴۴ واحد اقامتی در سطح استان فعال است، اضافه کرد: هم اکنون رشد ساخت و ساز در حوزه گردشگری از رشد شمار گردشگران در این استان هم بیشتر شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در ۶ ماه اول سال جاری سه میلیون گردشگر داخلی و ۱۹۵ هزار گردشگر خارجی به استان فارس سفر کرده‌اند، افزود: تاکنون ۱۰۵ اقامتگاه بوم گردی در این استان راه اندازی شده است و انتظار می رود تا پایان سال بیش از ۲۰ اقامتگاه دیگر نیز اضافه شود.

کهن سرزمین فارس با چشم اندازهای تاریخی و طبیعی کم نظیر هر سال میزبان هزاران نفر از مسافران و گردشگران است که برای بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی به این استان سفر می کنند.این استان با برخورداری از یادمان های تاریخی ، آتشکده های ایرانی قبل از اسلام ، مساجد و بقاع متبرک ، و چشم اندازهای طبیعت و اقلیم چهارفصل ، فرصت ارزشمند و جذابی را برای گردشگران و مسافران فراهم کرده است که مورد اقبال گردشگران داخلی و خارجی است.

آستان مقدس حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) به عنوان نگین درخشان جاذبه های مذهبی در شیراز هر مسافری را به سوی خود جذب می کند ، شبستان های حضرت شاهچراغ(ع) تا پاسی از شب مملو از جمعت مشتاق و زائران و مسافران است.

وجود آثار دوره های تاریخی قبل از اسلام از جمله دوره های هخامنشی وساسانی در استان فارس ماننده مجموعه تخت جمشید و پارسه و همچنین آثار دوره های تاریخی بعد از اسلام به ویژه آثار تاریخی دوره زندیه و قاجاریه، امکان گردشگری را برای مسافران و گردشگران در استان فارس فراهم کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.