مسئولان برخی ادارات شیراز برای مناسب سازی محیط شهری و شنیدن مشکلات معلولان این شهر در مکانی جلسه تشکیل دادند که فاقد آسانسور و از این رو، نامناسب ترین محل ممکن برای تردد معلولان بود و تنها رنج آنها را فزونی بخشید و این سوال را در ذهن متبادر کرد که چرا این کمیته هم شرایط آنها را درک نکرده است؟
نمایندگان معلولان شیرازی با ویلچر و عصای سفید و با رنج فراوان یکی یکی،حدود ۴۰ پله ناایمن را پائین آمدند به امید اینکه آخرین پله‌های رنجی باشد که طی می‌کنند و سرانجام ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه چهارم مهرماه جاری خود را به محل برگزاری دومین جلسه کمیته هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی شهرستان شیراز رساندند تا شاید مسئولان، گره‌ای از مشکلات این قشر باز کنند.
در زمان برگزاری جلسه که بیش از سه ساعت به طول انجامید هیچ یک از مسئولان از برگزاری این جلسه در محل زیرزمین مجموعه ورزشی حافظیه بر زبان جاری نکردند انتقادی مطرح ننمودند تا مرهمی بر دل معلولان باشد. 
در این جلسه مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های مختلف گزارشی از اقدامات انجام شده را ارائه و نمایندگان معلولان نیز مطالبات و درخواست‌های این قشر را ازجمله عدم مناسب سازی معابر شهری،سیستم حمل و نقل و خدمات عمومی،غیراستاندارد بودن اماکن ورزشی و ... را مطرح کردند.
به گفته مسئولان مربوطه، جلسات این کمیته به صورت دوره‌ای در دستگاه‌های مختلف برگزار می شود که میزبان دومین جلسه سال ۹۸ این کمیته نیز اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز و هیات اسب سواری این شهر بود.
خاتمه این جلسه نیز با عکس یادگاری همراه بود و بیشتر دعوت‌شدگان که فاقد مشکل جسمی بودند به راحتی مکان برگزاری جلسه را که در زیرزمین مجموعه ورزشی حافظیه بود ترک کردند و معلولان ویلچر سوار را در این زیرزمین تنها گذاشتند.
تنها پنج نفر معلول ویلچر سوار در این زیرزمین باقی ماندند و  یکی از این معلولان که خنده تلخی بر لبانش نقش بسته بود،خطاب به خبرنگار ایرنا که در این محل حاضر بود،گفت: حالا چه کسی یاری گر ما برای بالا رفتن از این پله ها است.
اما بیشتر شرکت‌کنندگان در این زمان محل را ترک کرده بودند و هیچکدامشان در این مکان حضور نداشتند که این افراد را برای ترک سالن محل جلسه یاری کند.
این پنج ویلچر سوار به همت دو نفر از نگهبانان و تیم خدماتی مجموعه از این زیرزمین بیرون آورده شدند اما مشخص نشد که این جلسه تنها برای تکمیل گزارش عملکرد ادارات بوده است یا اینکه واقعا به دنبال راهکاری برای حل مشکل معلولان بوده است؛‌ موضوعی که باور آن  با توجه به دیده نشدن کوچکترین تمهیدات برای تردد معلولان در این جلسه دشوار است. 

۹۸۷۳/ ۲۰۲۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.