رئیس‌کمیسیون‌خدمات و محیط‌زیست شهری‌شورای شهر یزد با اشاره به شروع پایش محلات و مناطق مختلف شهرداری برای مناسب سازی معلولان گفت: نخستین جشنواره گردشگری معلولین امسال در آذر ماه به میزبانی یزد و با حضور تعدادی از معلولین از سراسر کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سپنتا نیکنام اظهار داشت: هر ساله نزدیک به روز جهانی معلولین شاهد این هستیم که تعدادی از مسئولان به همراه تعدادی از خبرنگاران بر روی ویلچر می نشینند و معابر را شناسایی می‌کنند و متاسفانه بررسی مشکلات با چند عکس تمام می شود.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم بسیاری از معابر و اماکن شهر را برای این عزیزان ساماندهی کنیم، ادامه داد: کاری که ما در شورای پنجم انجام دادیم این بود که سعی کردیم اتفاق فوق را به یک جریان تبدیل کنیم و در این راستا، در کمیسیون خدمات و محیط زیست، جلسات اول هر ماه را به موضوع معلولین اختصاص دادیم.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست یادآور شد: سال قبل هم برای اینکه بتوانیم در ۱۲ آذرماه حرفی برای گفتن داشته باشیم طرح هر منطقه یک پارک را انتخاب کردیم و در هر منطقه از شهرداری یزد یک پارک انتخاب شد و نسبت به مناسب سازی آن اقدام کردیم و گذری هم که به آن پارک متصل می‌شد مناسب سازی شد و نمادی را در آنجا با عنوان یزد شهر دوستدار معلول نصب کردیم و سعی کردیم به یک شهر دوستدار معلول هم تبدیل شویم.

نیکنام با بیان اینکه برای مناسب سازی معلولین، از یک جایی باید جلوی اشتباهات عمرانی گرفته می شد، اضافه کرد: برای این موضوع از خود جامعه معلولین چند نفر را به عنوان ناظر پروژه های عمرانی انتخاب کردیم و در شورای شهر به آنها حکم داده شد تا به عنوان ناظرین شورای شهر در پروژه های عمرانی نظرخواهی شود و برای آنان در فرم های تحویل موقت و قطعی پروژه های عمرانی جایی برای امضا دیده شد.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری ضمن اشاره به این نکته که در شورای دوره قبل در حوزه حمل و نقل برای معلولین یک ون اختصاص داده شد، گفت: در این شورا علاوه بر این که یک ون دیگر در اختیارشان قرار دادیم هزینه های ایاب و ذهاب آنها هم توسط شهرداری پرداخت شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.