به گزارش ایرنا، علی درویش پور روز سه شنبه در نشست طرح های مناسب سازی معابر استان البرز افزود: براساس گزارش ها 10تا 15 درصد جمعیت استان را معلولان تشکیل می دهند که اگر به این افراد، سالمندان و جانبازان را اضافه کنیم جمعیت قابل توجهی را شاهد خواهیم بود.
وی ادامه داد: برای اجرای هرچه بهتر و بیشتر طرح های مناسب سازی باید تغییرنگرش اجتماعی با مستندسازی و اقدامات اثر بخش داشت.
درویش پور گفت: اعضای ستاد مناسب سازی و کمیته های شهرستانی ضمن توجه به مناسب سازی معابر باید نیازهای خانوارهای دارای چند معلول را بررسی کنند.
وی افزود: ضوابط فنی برای بحث های مناسب سازی در گذشته ابلاغ شده و امروز باید تدابیری جدی دراین زمینه داشت، همچنین مناطق مشکل دار و نامناسب برای معلولان آسیب شناسی شود.
درویش پور ادامه داد: باید تا پایان سال 99 اقدامات موثر برای حضور مناسب معلولان در شهرها به عمل آید و در این زمینه دفتر فنی و دبیرخانه مشترک تشکیل شود.
وی تاکید کرد: تمام دستگاه ها در طرح های مناسب سازی دخیل هستند اما سهم شهرداری ها بیشتر است بنابر این شهرداری ها درطراحی ساختمان باید اصول فنی را دراین زمینه مدنظر قراردهند.
درویش پور خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات جامعه معلول سیستم حمل و نقل است که لازم است تدابیرجدی از سوی شهرداری با احداث یک سامانه یا پایانه با حداقل خودروها در شهرها برای تردد معلولان پیش بینی شود.
استان البرز دارای بیش از 50هزار معلول است .
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.