علیرضا عسکریان روز پنج‌شنبه در همایش با عنوان شکوه احسان در شیراز با تقدیر از سنگ تمام گذاشتن  مردم در جشن نیکوکاری امسال افزود: صدقه دادن از مواردی است که در آموزه‌های دینی نیز نسبت به آن تاکید زیادی شده است.

معاون توسعه مشارکت ‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با اشاره به اینکه ملت ایران به واسطه صدقه است که می تواند مقاومت کند، اضافه کرد: علی رغم همه تنگناهای مالی و اقتصادی، امسال در عید قربان بیش از ۷۵ درصد رشد کمک های مردمی نسبت به مدت مشابه در سال قبل را شاهد بودیم.

عسکریان در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه حرمت مردم سیل زده، به خوبی حفظ و بیش از سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای سیل زدگان کمک شد، افزود: این رقم غیر از کمک‌های مردمی به سایر نهادها و گروه های جهادی است.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان امسال نیز افزایش ۳۱ درصدی در حوزه طرح اکرام ایتام را شاهد بودیم که ۲۳۰ هزار کمک ۲ میلیون ریالی در این خصوص انجام شد.

امدادی ماندگار

استاندار فارس نیز در ادامه این مراسم کمیته امداد را میراث ماندگار و شجره طیبه خواند و گفت: امروز حضور رابطین فرهنگی و کمیته امداد از اثر گذارترین اقدامات بوده و این نهاد کارهای مناسبی در زمینه اشتغال، زکات، جشن عاطفه‌ها، نیکوکاری انجام داده و به رتبه‌های نخست کشوری در این موارد دست یافته است.

عنایت‌الله رحیمی افزود: فعالیت‌های کمیته امداد یک اقدام مداوم و همیشگی است و قطعا اثرات مفیدی در دراز مدت بجا خواهد گذاشت.

فارس بر قله عاطفه ها

مدیر کل کمیته امداد استان فارس در ادامه این همایش،گفت: خیران استان مقام اول در جشن های عاطفه ها و نیکوکاری و همچنین دادن زکات، ایجاد اشتغال و ساخت مسکن را در سطح دیگر استان‌های کشور به دست آوردند.

محمد بذرافشان افزود: به همت خیرین فارس، کمیته امداد این استان علاوه بر حوزه معیشتی از حوزه تفکر، اندیشه و روح و جان افراد آگاه نیز استمداد می طلبد.

وی با اشاره به اینکه اولین شهید مدافع حرم استان فارس از خانواده تحت حمایت کمیته امداد بوده،گفت: هزاران حافظ یک جزء قرآن و یکصد حافظ قرآن از میان دانش آموزان تحت حمایت این نهاد به جامعه معرفی شده است.

بذرافشان اظهار داشت: در حال حاضر استان فارس چهارمین استان به لحاظ جمعیت در کشور است اما این استان مقام اول در جشن های عاطفه ها و نیکوکاری و همچنین زکات، ایجاد اشتغال و ساخت مسکن مددجویان در کشور را در اختیار دارد.

۱۳۰ میلیارد تومان برای مدرسه سازی

مدیر کل آموزش و پرورش فارس نیز در ادامه این نشست گفت: ۱۳۰ میلیارد تومان برای ساخت فضای آموزشی توسط خیرین هزینه شده است.

علی عسکر نجفی افزود: اعتقاد دارم انجام کار خیر در فارس به یک فرهنگ تبدیل شده و علی رغم همه فشارهای اقتصادی در اردیبهشت ماه امسال خیرین مدرسه ساز استان بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای ساخت مدرسه کمک کردند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد فارس اکنون ۲۵ هزار دانش آموز بی بضاعت را تحت پوشش قرار داده گفت: گرایش به سمت امور خیر در جامعه در حال افزایش است و علی رغم همه فشارهای اقتصادی در جشن عاطفه ها ثابت خواهیم کرد بازهم فارس در قله است.

همایش شکوه احسان به منظور تقدیر از ۵۰۰ رابط فرهنگی به نمایندگی از ۴ هزار رابط فرهنگی کمیته امداد و آموزش و پرورش فعال در برنامه‌های جشن عاطفه‌ها و جشن نیکوکاری و همچنین تقدیر از خیرین و نخبگان کمیته امداد فارس در شیراز برگزار شد.

۹۸۷۳ /۶۱۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.