این فیلم موهن که با دو نام "برائت از مسلمانان" و "زندگی محمد رسول اسلام"معرفی شده یک فیلم  آماتوری به کارگردانی «سام باسیل»  و حاوی صحنه‌ها و توهین‌هایی به پیامبر اکرم(ص) است که زبان از بیان آن‌ها شرم می‌کند.

از جمله جلوه‌های هم افزایی حوزه و دانشگاه در مقابل چنین توهین‌هایی شکل گیری همایش دوسالانه سیره نبوی(ص) در طب است که در دو سال یکبار با همکاری وزارت بهداشت و درمان در شیراز برگزار می شود و امسال در چهارمین همایش بین‌المللی سیره نبوی (ص) در طب، ۲۸ تا ۳۰ آبان ۹۸  دانشگاه علوم پزشکی شیراز میزبان اندیشمندانی از سراسر کشور است.

رئیس چهارمین همایش بین ‌المللی دو سالانه سیره نبوی در طب روز شنبه در جمع خبرنگاران در شیراز اعلام کرد: با توجه به اهانتی که در اوایل دهه ۹۰ به پیامبر اسلام(ص) شد، دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای دفاع منطقی از سیره پیامبر(ص) به عرصه برگزاری این همایش ورود کرد که امسال، چهارمین دوره این همایش با محوریت تولید نظریه در عرصه متخصصان و صاحب نظران، برگزار می شود.

حجت ‌الاسلام عبدالرضا محمودی افزود: نشست‌های تخصصی پیش ‌بینی شده در این همایش، در ۱۲ محور با عناوین توسعه و کاربرد علوم بین رشته‌ای انسانی و تجربی، سلامت و سند الگوی پیشرفت، سلامت و جامعه سالم، سلامت و سبک زندگی، اخلاق و نظام سلامت، مناسبات دانشگاه و حوزه، مناسبات مدرسه و دانشگاه، دانشگاه، سلامت و هنر، احادیث طبی، سلامت معنوی، روانشناسی اسلامی و مراقبت متعالی، برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به فعالیت گروه اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اضافه کرد: گروه اخلاق پزشکی در دانشگاه فعالیت‌های گسترده ای دارد و موضوعاتی مانند مراقبت معنوی در عرصه سلامت در خانه و درمان بیماران در خانه و محیط خانواده، از سوی این گروه بررسی و دنبال می شود.

این استاد گروه معارف دانشگاه  با تاکید بر اینکه اسلام دین هدایت است و در اسلام، هدف‌های سلامت و اصول درمان و سلامت تعیین شده است، یکی از اهداف همایش بین المللی سیره نبوی در طب را هم افزایی حوزه و دانشگاه برشمرد.

حجت الاسلام محمودی از امضای قراردادهایی بین حوزه و دانشگاه برای تدوین دانشنامه احادیث طبی و ارایه آن در آینده نزدیک به عنوان یکی از برنامه‌های این همایش، خبر داد.

دبیر علمی چهارمین همایش بین‌المللی سیره نبوی نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همایش سیره نبوی در طب به صورت دوسالانه برگزار می شود گفت: نخستین دوره این رویداد در سال ۹۲ برگزار شد و امسال چهارمین دوره این همایش برگزار می شود.

دکتر محمود نجابت افزود: دبیرخانه دائمی همایش سیره نبوی در طب، به دنبال اهانت به پیامبر اکرم(ص) در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با مشارکت اساتید، تشکیل شده و جلسات این دبیرخانه در هشت سال گذشته به طور ثابت ۲ ساعت در هفته تشکیل شده است.

او با اشاره به اینکه چهارمین همایش بین المللی سیره نبوی در طب با ۱۲ نشست تخصصی و ارایه مقالات علمی برگزار می شود و به دنبال این است تا نتایج این نشست ها به صورت کاربردی و علمی ارایه شود، ادامه داد: بخش بین الملل این همایش به صورت مجازی و آنلاین برگزار می شود و اساتید شرکت کننده خارجی مقالات خود را ارایه می کنند.

دبیر علمی چهارمین همایش بین‌المللی سیره نبوی گفت: تلاش می شود تا در حوزه سلامت و دین، ابتدا منابع شناسایی و سپس روش استفاده علمی در دستور کار قرار گیرد تا افراط و تفریطی انجام نشود.

دکتر نجابت تاکید کرد: کار علمی و ارایه محصولات کاربردی از نگاه دینی و علمی به معنای واقعی، هدف اصلی برگزاری این همایش است.

همایش سیره نبوی در طب با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه ها و حوزه های علمیه کشور و سازمان‌های مرتبط، از ۲۸ تا ۳۰ آبان امسال برگزار می شود.

۶۱۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.