این بازی که عصر سه شنبه در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار شد تیم میزبان با ارایه یک بازی نه چندان خوب با نتیجه ۲ بر یک مغلوب تیم مس رفسنجان شد تا این تیم انتقام  شکست مس کرمان را  که در هفته نخست رقم خورده بود از میزبانش بگیرد.

دیدار تیم‌های قشقایی شیراز و مس رفسنجان در هفته  سوم یک بازی خوب از آب در آمد و هر ۲ تیم برای پیروزی به میدان آمده بودند اگرچه انتظار این بود شاگردان رضا عنایتی بهتر بازی کنند و قدر بازی خانگی را بدانند.

بازی با برتری میزبان آغاز شد اما رفته رفته این دیدار با پاسکاری خوب تیم میهمان و هماهنگی که در نزد آنها به ویژه در زمان حمله وجود داشت ، بازی به تعادل کشیده شد و در دقیقه ۱۸ تیم میهمان به گل رسید.

دراین لحظه توپی که مدافع تیم قشقایی در زمین خودی آن را از دست داد به بازیکنان تیم مس رسید و آنها با همکاری خوب که در حمله پر تعداد بودند با ضربه زیبای حمید گلزاری دروازه تیم قشقایی را باز کردند. 

تیم قشقایی پس از دریافت گل سعی داشت با ارسال بلند به گل برسد که در این راه موفق نبود چرا که به راحتی مدافعان مس از این تاکتیک به خوبی دفاع کردند.

شاگردان رضا عنایتی سرمربی تیم قشقایی هرگاه بازی را به روی زمین آوردند بسیار خطرناک ظاهر شدند و  بر همین اساس هم بود که به گل مساوی دست یافتند.

اصرار آنها بر بازی هوایی نتیجه نداشت اگرچه یک بازیکن سر زن و خوب مثل محمد غلامی داشتد و تنها زمانی در این روش موفق بودند که توپ از کناره ها ارسال می شد.

دقیقه ۲۸ بازی سعید زارع بازیکن خوب تیم قشقایی در یک فرصت مناسب در حالی که کاری از نیما علیپور سنگربان تیم مس بر نمی آمد ، ضربه اش را با بی دقتی به بیرون زد تا میزبان به گل مساوی نرسد.

تیم مس پس از به ثمر رسیدن گل چشم به ضد حمله داشت که در این راه باید تعداد زیادی بازیکن در حمله اضافه می شدند و در دقیقه ۳۴ هم ضربه خطرناک مهاجم این تیم به بیرون رفت تا قشقایی ها به راحتی نفس بکشند.

دقیقه ۳۵ مهاجم تیم قشقایی در مصاف تک به تک با دروازه بان تیم مس در حالی که می توانست توپ را یک ضربه از روی سر دروازه بان ( چیپ ) عبور دهد توپ را به پاهای او کویبد و یک فرصت خوب مسلم گلزنی از دست داد.

 دقیقه ۴۲ بازی سرانجام تیم میزبان از روی زمین و بر اثر یک کار گروهی به گل رسید، در این لحظه همکاری سعید زارع و سهیل کرمی موچب شد توپ به زارع برسد و این بازیکن با یک ضربه خوب توپ را از زیر دستان دروازه بان تیم مس عبور داد تا قشقایی به گل مساوی دست یابد، دراین گل دروازه بان تیم مس اشتباه کرد.

سر انجام نیمه نخست با تساوی یک بر یک پایان یافت.

نیمه دوم هم  که میزبان نمی خواست این دیدار خانگی را از دست بدهد نتوانست بازی خوبی را اریه دهد اگر چه فرصت های خوب گلزنی هم داشت.

دقیقه ۴۹ مسلم حق شناس سنگربان تیم قشقایی مانع از فرو پاشی دروازه تیمش شد و در دقیقه ۵۵ هم نیما علیپور دروازه بان تیم مس مانع گلزنی سعید زارع مهاجم تیم قشقایی شد.

دقیقه ۶۷ بازی این بار تیر دروازه تیم قشقایی توسط مهاجم تیم مس به لرزه در آمد و آنها خیلی خوش شانس بودند که گل دوم را دریافت نکردند.

در ادامه نیز تیم میزبان نتوانست آن طور که انتظار  می رفت بازی خوبی ارایه دهد و در دقیقه ۸۰ هم گل خوردند تا قدر بازی های خانگی را بیشتر بدانند.

در این لحظه مدافعان تیم قشقایی به راحتی اجازه دادند تا مهاجم تیم مس از سمت راست عبور کند و ارسال این بازیکن نیز درون محوطه جریمه قشقایی فرود آمد که در این لحظه هم مدافعان میزبان فقط نظاره گر همکاری مهاجمان تیم مس بودند که توپ با ضرب سر محسن آذرباد به گل دوم تیم دوم آنها تبدیل شد تا مزد بازی حساب شده  خود را بگیرند.

در دقایق  باقی مانده بازی تلاش بازیکنان تیم میزبان برای رسیدن گل مساوی ثمر نداشت و سرانجام با حساب ۲ بر یک به سود تیم مس پایان یافت تا آنها انتقام هم استانیشان راکه سه بریک به تیم قشقایی در هفته نخست باخته بود، بگیرند.

در یک جمع بندی آنطوری که انتظار می رفت تیم قشقایی بازی خوبی را از خود نشان نداد که حتما رضا عنایتی نیز بدنبال بر طرف کردن ضعف های تیمش است اگرچه هنوز ۳۱ بازی دیگر باقی مانده و  فرصت برای تیم خوب قشقایی که به جمع مدعیان بپیوندد، هست.

در پایان هفته سوم شاگردان محمود فکری سرمربی آلومینیوم اراک با هفت امتیاز صدرنشین شدند ، تیم مس رفسنجان با پنج امتیاز هفتم شد و تیم قشقایی هم با چهار امتیاز رده هشتم را به خود اختصاص و نسبت به هفته دوم چهار پله سقوط کرد.

همچنین تیم فجرسپاسی در اهواز به مصاف تیم استقلال این شهر رفته که این بازی به دلیل گرمای هوا دیرتر از سایر مسابقات برگزار شده است و نیمه نخست آن بدون گل مساوی پایان یافت.

در مسابقات فوتبال دسته یک باشگاه های کشور ( جام آزادگان ) ۱۸ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۴ بازی تیم‌های اول و دوم جواز صعود به لیگ برتر دوره بیستم در سال ۹۸ کسب خواهند کرد و ۲ تیم انتهای جدول هم راهی دسته دوم می شوند.

تیم‌های نیروی زمینی تهران و علم وادب تبریز هم اینک بدون امتیاز در انتهای جدول  قرار دارند.

۹۶۰۰ / ۱۸۷۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.