علی اصغر مونسان در حاشیه سفر به لارستان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران ضمن درخواست از سرمایه گذاران این منطقه برای مشارکت بیش از پیش در راه اندازی پروژه‌های گردشگری افزود: در دولت دوازدهم ۴۵۰۰ موافقت اصولی در کل کشور صادر شده و حدود ۲۰۰هزارمیلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری پروژه‌های در حال ساخت گردشگری کشور است.

۷۰ میلیارد اعتبار برای مرمت ۳ اثر تاریخی لارستان

سرپرست وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین از تخصیص اعتبار ۷۰میلیارد ریالی برای مرمت بازار، قلعه اژدهاپیکر و باغ نشاط در لارستان خبر داد.

مونسان با اشاره به بازدیدهای خود از آثار تاریخی شهرستان لار، گفت: بازار قیصریه لار یکی از اماکن تاریخی مهم به شمار می رود و طرح بسیاری از بازارهای قدیمی کشور برگرفته از این بازار است .

مونسان به مطالبات مردم در خصوص مرمت بازار قیصریه لار اشاره کرد و اظهار داشت: طی این سفر و  برای سال جاری مقرر شد که جمعا مبلغ ۷۰میلیارد ریال برای مرمت بازار، قلعه اژدهاپیکر و باغ نشاط از محل اعتبارات ملی و استانی در نظر گرفته شود و به‌زودی کار مرمت بازار قیصریه شروع خواهد شد.

او ادامه داد: برای بهره‌برداری بهتر گردشگران از قلعه اژدهاپیکر باید اقدامات مناسب صورت پذیرد، همچنین مرمت باغ تاریخی نشاط و احیای باغ ایرانی به‌صورت کامل انجام شود.

سرپرست وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استان فارس را یکی از قطب‌های مهم گردشگری خواند و گفت: بیش از ۳۵۰ پروژه با سرمایه گذاری بیش از ۱۹۷۰میلیارد تومان در این استان در دست اجراست و ۲۴ هتل به مجموعه هتل‌های استان فارس اضافه خواهد شد.

۹۸۷۳ /۶۱۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.