این دوره در حالی به پایان رسید که  ورزشکاران شرکت کننده از فارس نسبت به دوره گذشته که ۱۳ مدال کسب کردند ، در این دوره با ۲۵ مدال  از نظر کمی افزایش داشته اند اما از نظر کیفی نسبت به سال ۲۰۱۷ اسپانیا که چهار مدال طلا کسب کردند با سه نشان طلای این دوره  قابل قیاس نیست.

ملاک ارزیابی تیم های شرکت کننده در هر دوره از مسابقه ای که رشته های مختلفی حضور دارند ابتدا کسب نشان طلاست که بر اساس آن رتبه بندی می شود، و این بدان معناست که اگر کشوری در مجموع یک نشان طلا کسب کند و کشور دیگری صدها مدال نقره و برنز کسب کند، پایین تر از آن کشوری  قرار می گیرد که تنها یک نشان طلا بهدست آورده است.

کسب چهار نشان طلای فارس در سال  ۲۰۱۷ اسپانیا نسبت به سه نشان طلای این دوره نشان دهند این است که ورزشکاران فارس نتواسته اند با وجود این که یک ورزشکار هم بیشتر داشته اند، به رکورد دوره قبل دست یابند.

 کلثوم ابراهیمی پرافتخارترین ورزشکاران استان فارس در دوره گذشته ( ۲۰۱۷ اسپانیا) با کسب ۲ نشان طلا، یک نقره و ۲ برنز عنوان بهترین ورزشکار کاروان ورزشی ایران در سال ۲۰۱۷ را از آن خود کرد و این در حالی است که این ورزشکار در این دوره مدال های طلایی دوره گذشته  خود را تبدیل به  ۲ نقره و ۲ برنز کرد.

همچنین تکلیف هیات مدال آور ورزشکاران پیوند اعضا که هم اینک با سرپرستی اداره می شود باید زودتر مشخص شود تا شخصی که به عنوان رئیس این هیات انتخاب می شود فرصت آن‌را داشته باشد تا برای مسابقات جهانی  در سال ۲۰۲۱ خوب برنامه ریزی کند.

 موسی خلیفه ( دو و میدانی )، صمد امین صفایی ( بولینگ و پتانگ )، مرتضی فنایی ( دو و میدانی )، میثم همتی (دو و میدانی )، کلثوم ابراهیمی (دو و میدانی و بولینگ )، مریم مولایی ( بدمینتون )، سحر مهدوی پور (دو و میدانی )، معصومه رضایی ( دو و میدانی و پتانک )، فاطمه رمضانی زاده (پتانگ و بولینگ )، رها رضایی فرد ( دارت ) و محمد بی طرف، ۱۱ ورزشکار استان فارس دربیست و دومین دوره  این رقابت ها بودند.

رها رضایی فرد در رشته دارت، مرتضی فنایی در ماده  پیادهروی و معصومه رضایی در رشته پتانک ورزشکاران طلایی فارس در رقابت های جهانی نیوکاسل بودند.

هچنین  موسی خلیفه در ماده پیاده روی، میثم همتی در  پیاده روی ، دو ۸۰۰   و چهار در ۴۰۰ متر ، کلثوم ابراهیمی در بولینگ و پرتاب توپ ، فاطمه رمضانی زاده در بولینگ و سحر مهدوی پور در دو ۸۰۰ متر  نیز در این مسابقات هشت نشان نقره را برگردن آویختند.

همچنین  مرتضی فنائی در رشته دو پنج کیلومترجاده، دو ۱۵۰۰ ، ۸۰۰  متر ،  موسی خلیفه در ۴۰۰ متر، کلثوم ابراهیمی در  پرتاب وزنه و نیزه ، معصومه رضایی در پتانگ ۲ نفره (دوبل) ، دو ۱۰۰، ۲۰۰ و ۴۰۰  متر،  مریم مولایی در  بدمینتون انفرادی و ۲ نفره، سحر مهدویپور در رشته پتانگ پتانگ ۲ نفره نیز ورزشکاران استان فارس بودند که ۱۴ نشان برنز را به خود اختصاص دادند.

صمد امین صفایی در رشته بولینگ و پتانگ و محمد بیطرف در رشته دارت ۲ ورزشکار استان بودند که در این مسابقات نتوانستند مقامی کسب کنند.

رقابت های جهانی پیوند اعضا هر ۲ سال یکبار برگزار می‌شود و کاروان وررشی  ایران در ۲ دوره قبل این مسابقات که به ترتیب در سال ۲۰۱۵در آرژانتین و سال ۲۰۱۷ در  اسپانیا برگزار شده بود  در جایگاه ششم قرار گرفت.

در بییست و دومین دوره این مسابقات که در نیوکاسل انگلستان برگزارشد، کاروان ورزشی شرکت کننده از ایران متشکل از ۴۶ ورزشکار ( ۲۱ زن و ۲۵ مرد ) در ۱۲ رشته موفق به کسب ۲۶ نشان  طلا، ۳۶  نقره و ۳۳ برنز شدند و  سکوی سوم این بازی ها را برای نخستین بار فتح کردند، انگلستان و امریکا به ترتیب اول و دوم شدند.

 بدمینتون، پینگ پنگ، دارت، پتانگ، دوچرخه‌سواری، پرتاب توپ ، شنا، بولینگ، اسکواش، دوی جاده، دوومیدانی و تیروکمان رشته هایی بودند که ورزشکاران ایرانی به مصاف حریفان جهانی خود رفتند.

ورزشکاران شرکت کننده از استان فارس در این مسابقات، دوشنبه چهارم شهریور ۹۸   ساعت ۲۰/۳۰ از طریق فرودگاه شهید دستغیب، وارد  شیراز می شوند.

۹۶۰۰ /۱۸۷۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.